Ezért nem mindegy, mit kínálnak a lojalitásért a boltok, mutatja ki a hűségprogramok tervezésével foglalkozó TCC. A hűségprogramok az érzelmekre hatnak, és mivel akciót szinte mindenhol talál a fogyasztó, ez lehet az a változó a képletben, amellyel az adott üzlet végül elnyerheti a kegyeit.
Európában 100 vásárlóból 72 költi el szívesebben ott a pénzét, ahol a hűségét jutalmazzák. A magyar vásárló ezért még a szokásain is hajlandó változtatni, minden harmadik más boltba kezd járni, ha ott ajándékot kap. Ha elégedettek az eredménnyel, a fogyasztók szívesen osztják meg élményeiket és tapasztalataikat a közösségi oldalakon, ahol egy sikeres hűségakció akár 16 százalékkal magasabb vásárlói látogatottságot is generálhat.
A vásárlók negyedénél az is nyom a latban, hogy a hűségprogramok szórakoztatják őket. A tematikában nagy figyelmet keltenek a filmbemutatók, mint 2013-ban a Hupikék Törpikék, idén pedig a Star Wars. Sláger volt a világbajnokság is tavaly, méghozzá egész Európában, a kisgyermekes szülők, illetve a nagyszülők többsége pedig bármikor vevő a játékokhoz köthető lojalitásprogramokra.
A konyhai eszközök népszerűsége a válság utórezgéseit mutatja. Kevesebbet járunk étterembe, több figyelmet fordítunk az otthoni vendéglátás minél magasabb színvonalára, ehhez pedig nagyon jól jönnek a minőségi, professzionális nívóhoz közelítő kellékek. A vásárló azt is szereti díjazni, ami az egészséges életmódhoz köthető, így jól teljesítettek a spoteszközökkel, sportkiegészítőkkel kapcsolatos hűségprogramok is. De a TCC statisztikája szerint a legjobban az ingyenterméknek örülnek: ezek 31 százalékkal vonzóbbak a vásárló szemében, mint amit matricákkal vagy pecsétekkel kap meg kedvezményesen.