Az Office 2016-ban az e-mailben kapott fájlokat azonnal, egy kattintással menthetjük felhős tárhelyünkre a OneDrive-on. A Word 16-ban lesz lehetőség valós idejű párhuzamos szövegszerkesztésre, a levelezésünkben csoportokat hozhatunk létre, ahol a fájltárolás és feladatkezelés mellett cseveghetünk is. A legfontosabb újdonság azonban a Skype for Business: mostanáig teljesen különálló szoftverként kezelték az alkalmazást, míg az új verzióban közvetlenül az Office-alkalmazásokból láthatjuk a partnerek online állapotát. A Skype integrálása nagy előrelépés.
A Microsoft nyilvánvaló célja, hogy megtörje a Google Drive uralmát, amit a Google szintén a csoportmunka támogatására fejlesztett. A Drive újítása a piacon a megosztható dokumentumok valósidejű, közös szerkesztése volt, előnye pedig a korlátlan tárhely mellett a mai napig az, hogy ingyenes, de csak internetkapcsolattal érhető el, és csak chaten kommunikálhatnak a felhasználók. Itt találhat rést a pajzson a Microsoft: a Skype-os újítás az egyik kulcsmozzanata is lehet a két techóriás csatájának.
A Windows 10-zel további univerzális alkalmazásokhoz férünk majd hozzá. Mivel különböző méretű kijelzőkön dolgoznak az emberek, optimalizálni kellett az Office-alkalmazásokat. Az apró ikonokat használó felületeket nem lehet kis képernyőn kezelni. Angyal Róbert, az Office termékmenedzsere szerint a trendek mellett a felhasználóktól érkező visszajelzéseket is figyelembe veszik a fejlesztők az új verziók elkészítésénél.
Minden megoldásnak megvan a felhasználói és a vállalati változata. A vállalati verziókért fizetni kell, de a felhasználói megoldásoknál csak a speciális funkciók kerülnek pénzbe. Mivel összefolyik a munka és a magánélet, néha nehéz külön kezelni a két fiókot, de a vállalati szférában jogosultsági okokból nem lehet felhasználói Office-t használni. A lakossági felhasználók számára nem elérhetőek a vállalati alkalmazások.