A közlekedési és taxis iparágat felforgató Uber 6-7 nagybankkal kezdett tárgyalásokba egy nagyobb, 1 milliárd dolláros hitelkeretről - írja a MarketWatch. A puhatolózások során a cég azt próbálja felmérni, hogy mekkora összeget hajlandóak a bankok adni a dinamikus növekedésben lévő vállalatnak és nem mellesleg milyen kondíciók mellett - állítják az ügyhöz közel álló források.
Az ilyen jellegű tárgyalások sok esetben az elsődleges tőzsdei részvénykibocsátás (IPO) előszeleként szoktak funkcionálni, mivel fontos, hogy jó és stabil kapcsolat alakuljon ki a bankokkal. Az IPO ugyanakkor még egyáltalán nem időszerű az Uber esetében - mondják az ügyre jobban rálátó informátorok. A tőzsdei debütálást legkorábban csak jövőre várják.
A taxis piacot megosztó Uber már most is a világ legnagyobb startup vállalatai közé tartozik, a 2009-ben alapított cég a világ több mint 200 városában vetette meg lábát. A céget jelenleg 41 milliárd dollárra értékelik a legutóbbi tőkebevonás során alkalmazott árazás alapján.(Eddig 5,9 milliárd dollárt vont be több finanszírozási körben.) A dolog pikantériája, hogy a vállalat szinte semmilyen eszközzel nem rendelkezik, hisz az autók sincsenek a birtokában. Pusztán egy közvetítő a szolgáltatást igénybe vevők és az autójukat a 'közösbe' bedobó vezetők között, amiért jutalékot számol fel a cég.
Uber-jelenség
Az Uber nem egy hagyományos taxitársaság, hiszen saját autókkal (taxikkal) sem rendelkezik. Sokkal inkább egy közvetítő, aki egyrészt a regisztrált sofőröket (Uber driver), másrészt pedig az alkalmazást használó felhasználókat is folyamatosan nyomon követi, illetve elemzi, ezek segítségével pedig a preferenciáknak megfelelő utazást biztosít (akár hely, akár költség szempontjából). Az ár előnyösebb a szokásosnál, a fizetés központi elszámolással történik, nem az autóban.