A 10 millió forintos fődíjat egy miskolci cég, a Unisignal Kft. kapta meg. A cég tulajdonosa, Molnár Gábor saját fejlesztésű technológiával tervez és kivitelez energiatakarékos otthonokat. Az eljárás lényege, hogy a nyári meleget napkollektorokkal gyűjti össze, majd hőszigetelt veremben tárolja, télen pedig fűtésre használja. Ezzel a rendszerrel akár zéró energiafelhasználású házak is épülhetnek, vagyis rezsi nélkül fűthetünk. A zsűri nemcsak azért ítélte a Unisignalnak a díjat, mert lendületes, hiteles vállalkozásnak tartja, hanem mert olyan innovációról van szó, amely jó eséllyel léphet külpiacra is.
Molnár Gábor elmesélte az Üzletrésznek, hogy a feleségével vitt vállalkozásban évek óta kis lépésekben, önerőből halad előre, befektetőket nem akar bevonni. A fődíjból saját beruházást szeretne megvalósítani: kétlakásos társasházat építene saját telken. Házuk építésekor kezdett energiatakarékos rendszerekkel foglalkozni, és rájött, hogy ez egy olyan terület, amivel vállalkozóként is foglalkozna. Belevágott, és ma már több városban tervezett és kivitelezett házat. „Világéletemben vállalkozó voltam, de eddig semmiért sem lelkesedtem ilyen őszinteséggel” – mondta.
A UPC Business első ízben indította el kkv-pályázatát, de bízik benne, hogy megered a hagyomány. A verseny célja, hogy motiválja és támogassa a hazai vállalatokat. A versenyen a jelöltek kérdésekre adott válaszaikkal igyekezték meggyőzni a zsűrit, az ő cégük a legérdemesebb a támogatásra.
A zsűri két különdíjat is kiosztott. Az egyik díjazott az új street food márkát bevezető Digital Vision Kft. Budapest Bakering nevű új márkájuk a vasárnapi Rehab Critical Mass kerekesszékes felvonuláson debütál. Finomságokkal (például serrano sonka, parmezán, aszalt paradicsom) töltött, bagelszerű gyűrű alakú szendvicseket fognak árulni három darab, kézzel tolható kocsiról. A premier után a hetedik kerületben találkozhatunk a kocsikkal. Lendvai Ádám, az ötletgazda elmondta, hogy minden nap reggel 7-től hajnali 3-ig fognak keringeni a kerületben, és 300 forintos áron kezdik a gyűrűk árusítását. Az éhes vásárlók egy mobilalkalmazáson követhetik, hogy éppen hol tartózkodnak a kocsik.
Szintén különdíjat nyert a gyógyszerek és funkcionális élelmiszerek fejlesztésével foglalkozó szegedi Pharmacoidea Kft. A 10 nagy gyógyszeripari céggel együttműködő vállalat gyógyíthatatlannak tartott betegségek ellenszerén dolgozik. Lehota Tamás ügyvezető szerint a gyógyszerfejlesztés teljes folyamatához 15 évre és 1 milliárd dollárra van szükség. Az ilyen tőkeigényes fejlesztéseknél nagyon fontosnak tartja az olyan elismeréseket, mint a UPC Business Nagydíj különdíja, főleg annyira tőkeszegény környezetben, mint Magyarország. Mint mondta, az elismerés biztatást ad, motivál, és fontos az is, hogy egy cégnek ezáltal lehetősége nyílik szélesebb közönség előtt is bemutatkozni.