A jövőben a Google önvezető autói reklámokkal bombázhatják út közben az utasaikat - legalábbis ettől tart Rupert Stadler, az Audi vezérigazgatója. "Manapság az autó olyan, mint egy második nappali, az pedig a magánszféra része" - mondta egy autóipari találkozón.
A Cnet.com újságírója megkérdezte a Google-t, tervezik-e, hogy az önvezető autóikban reklámokat mutatnak vagy olvasnak be az utasoknak.
A cég nem kívánta kommentálni a feltételezést.
Mindenesetre nem lenne meglepő, ha a vállalat ilyesmire adná a fejét. A Google lényegében reklámokból tartja fenn magát, ha komolyan megjelenik az autópiacon az önvezető járműveivel, nyilván igyekszik majd maximalizálni a nyereségét, hogy még több önvezető autót gyárthasson és adhasson el.
Az elektronikus eszközök és a szoftverek egyre nagyobb szerepet kapnak az autókban, a Google pedig szeretne együttműködésre lépni a német autógyártókkal. Ugyanazon a rendezvényen, ahol az Audi-vezér hangot adott félelmeinek, a Bloomberg szerint Eric Schmidt Google-elnök azt mondta,
számítanak a német szakértelemre az európai autóipari projektjeik megvalósításában.
A Google már egy éve együttműködik az Audival, az Opellel és a Volswagennel, emlékeztetett Schmidt.
Más autógyártók, például a Toyota, a General Motors és a Peugeot Citroen eközben rengeteg pénzt fektetnek szoftverfejlesztésbe. Az Audi vezérigazgatójának megjegyzéseiből úgy tűnik, a német cég sem feltétlenül elégedett tökéletesen a Google-lel való együttműködéssel.