Jelen írásunkban Pogátsnik László az Origo Üzletrész Direkt kampánymenedzserének valamint Barátfalvy Sándor, az ifroxy.com termékfejlesztéséért és marketingjéért felelős vezetőjének előadásából adunk ízelítőt.
Többet mond, mint gondolnánk
A weboldalunkon hitelességünk, ismertségünk, és üzleti sikereink is múlhatnak, de jó cégérként is működhet. Ma a hazai cégek 50 százaléka rendelkezik honlappal, de ennek csak töredéke tölti be valóban a funkcióját. Barátfalvy Sándor arra hívta fel a résztvevők figyelmét, hogy honlapunkon csak
3-5 másodpercünk van arra, hogy meggyőzzük a látogatót, érdemes tovább időznie az oldalon.
Ezt a döntést az alapján hozza meg, hogy mennyire érdekes számára a honlap, mennyire szól neki, és hogy tetszik-e mindaz, amit lát. Befolyásolja a dizájn, és az átláthatóság.
A lényeget az „F”-re
Egy szemmozgást figyelő kamerás felmérés alapján a szakértők felismerték, hogy létezik egy bizonyos „F” forrópont, ezt a formát járja be a látogató szeme, ezeket a területeket olvassa leggyakrabban. Érdemes ezért rövidebb bekezdésekre tagolni és felcímekkel megtörni honlapunk szövegét. A menüsor legyen konkrét, egyértelmű, de kreatív ne.
Mondjon véleményt
Honlapunkon keresztül tudathatjuk a látogatóval, hogy vásárlóink szeretnek minket, őszintén vagyunk, és közvetve ugyan, de létező személyekkel kommunikál. Kérjük meg ügyfeleinket, hogy írjanak értékeléseket, véleményeket. A tapasztalat szerint a hozzászólások 70 százalékat pozitív.
A felhasználók 63 százaléka kíváncsi mások véleményére, 74 százaléknál pedig döntően befolyásolják a vásárlást a kommentek.
A látogatók 71 százaléka szerint könnyebb úgy vásárolni, ha független emberek véleményét is elolvashatják. Ne féljünk a negatív hozzászólásoktól, mert ha jól kezeljük, az is pozitívvá válhat. A „trollokkal” pedig egyáltalán ne foglalkozzunk.
Ha mi nem, más megteszi
Kezünkben az irányítás, kommunikáljunk tudatosan – erre hívta fel a figyelmet Pogátsnik László. Törekedjünk arra, hogy a lehető legtöbb embert érjük el, akik később potenciális ügyfeleink lehetnek. Ehhez szükséges, hogy minél több csatornát használjunk. Hagyjunk másokat is szóhoz jutni, mondjanak az ügyfelek is véleményt, induljon el egy párbeszéd. Kerüljük a szakszavakat, hiszen az a célunk, hogy mindenki számára érthetők legyünk. A legfontosabb pedig az, hogy mindig az igazat mondjuk. Még akkor is, ha vevőpanasz érkezik, különben romba dől az addig felépített bizalom.
A minősítés a bizalom emblémája
„Megbízható webáruház”, „Az ország boltja”, „Az év honlapja” - ezek a minősítések mind a bizalmat erősítik a vásárlókban és a látogatókban. Csakúgy, mint az ügyfél vélemények, vagy a jogszabályon túli garancia. Dizájn és tartalom szempontjából is minőségi honlappal, igényes médiumokban megjelent hirdetésekkel, a problémás ügyfelek kezelésével, valamint elégedett és ismert ügyfelek véleményével alakíthatjuk ki vevőinkben a bizalmat.
Az Üzletrész Direkt rendezvényeiről ide kattintva tájékozódhatnak.