Egyre olcsóbb az élelmiszer Nagy-Britanniában, az árak idén átlagosan 1,7 százalékkal csökkentek az élelmiszerláncok árcsatája miatt.
Az Aldi és a Lidl olcsó termékeivel tör előre, népszerűségüket pedig a riválisok sem vették félvállról. Árcsökkentésbe kezdett a Sainsbury és a Tesco is:
az itthon is kedvelt szupermarket bevételei 1,3 százalékkal estek
az utóbbi három hónapban, míg például az Aldi ugyanennyi idő alatt 15,4 százalékos nyereséget könyvelhetett el.
Az árháború legnagyobb vesztese - 3,5 százalékos bevételcsökkenéssel - idáig az amerikai Walmart tulajdonában álló Asda boltlánc, a brit piac ugyanis nem elég nagy ahhoz, hogy a Tesco és az Asda is egyaránt jól teljesítsen.
Az árcsökkenés ugyanakkor lassuló tendenciát mutat. Szakértői várakozások szerint az árak várhatóan elindulnak felfelé az év második felében - írja a mindenar.hu.