A MiniCRM értékesítési folyamatában a rendszer auto
matikusan, vásárlási potenciáljuknak megfelelően státuszokba rendezi az érdeklődőket és a vevőket. Használatával nyomon követhetjük az értékesítés menetét és azt is világosan láthatjuk, hogy hol esnek ki a potenciális ügyfelek.
Objektív szempontok szerint értékeljük őket, anélkül, hogy egyetlen szót váltottunk volna velük. Ez történhet cégméret, alkalmazottak száma, éves árbevétel vagy további szempontok alapján. Három csoportba kerülhetnek: Nem célcsoport (általában kevés pénzért vagy egyáltalán nem vásárolnak), Célcsoport (ideális ügyféljelölt, akit a vállalat meg szeretne célozni) és VIP (kiemelt figyelmet érdemlők, ők költik a legtöbbet). A célcsoportokat pontosan kell definiálni, hogy a minősítést jól és konzekvensen végezhessük.
Ezt követően elkötelezettségüknek megfelelően szintén besoroljuk őket, szubjektív szemszögből: a többszöri kapcsolatfelvétel alapján ugyanis reális kép keletkezik arról, mennyire motivált az érdeklődő a vásárlásban. Ez a halmaz szintén három elemből áll: Érdektelen (nem foglalkozik a cég által kínált termékekkel, szolgáltatásokkal), Bizonytalan (mutat némi érdeklődést a cég iránt, meggyőzhető, de foglalkozni kell vele) és Elkötelezett (lelkes, akar vásárolni, ennek ellenére nem szabad hanyagolni).
Ezek alapján könnyen meghatározható, hogy az egyes státuszokban levő érdeklődőknek vagy ügyfeleknek milyen szintű figyelmet kell szánni. Az ’Elkötelezett VIP’ készen áll a vásárlásra. Az Elkötelezett Célcsoport vagy Bizonytalan VIP-ből lesznek a ’Kiemelt érdeklődők’, akik fokozott figyelmet érdemelnek.
Az ’Érdeklődő’ (Bizonytalan Célcsoport, Érdektelen VIP, Elkötelezett Nem célcsoport) státuszban levőkre koncentrálva jelentős lezárás növekedés érhető el, ugyanis egy nagyon fontos szegmenst tartalmaz: a Bizonytalan Célcsoportot. Őket meg kell győzni ahhoz, hogy vásárlóvá váljanak. Ez nem kevés erőfeszítésbe kerül, amit sok értékesítő egyáltalán nem – vagy csak részlegesen - tesz meg.
A vásárlás valószínűsége az ’Esélytelen’ státuszban levő érdeklődőknél (Érdektelen Célcsoport, Bizonytalan vagy Érdektelen Nem Célcsoport) a legkisebb. Nem érdemes sok energiát pazarolni rájuk, mert alig néhányukból lesz vevő.
A MiniCRM rendszerében rögzített adatokat visszanézve megállapíthatjuk, melyek azok a főbb értékesítési pontok, amik változást hozhatnak a vevő hozzáállásában.
A marketing szállítja a leadeket (lead: értékesítési lehetőség) az értékesítőknek, akiknek kell legyen egy bejáratott módszere ahhoz, hogy a folyamatot végigkövetve, sikeres lezárásokat tudjanak produkálni. Ez azért is fontos, mert így látják azokat a fix pontokat, amik alapján el tudják dönteni, hogy az értékesítés működni fog-e vagy sem valamint a végkimenetel érdekében is tudnak lépéseket tenni.
Előfordulhat, hogy egy személyes beszélgetés vagy telefonhívás éri a legtöbbet, vagy egy bizonyos promóciót kell alkalmazni az értékesítési folyamat egy adott pontján, ahhoz hogy átlendítse a leadet a vevők közé. Ezeknek az értékesítési pontoknak a segítségével sokkal tudatosabban, és személyre szabottabban lehet tervezni.
Időt spórolhatunk ha automatizálás segítségével adott feltételek alapján (adatlapok, státuszok) automatikusan és tömegesen osztunk ki teendőket a kollégáknak, küldünk személyre szóló, célzott emaileket és SMS-eket ügyfeleinknek.
Értékesítés automatizálással jelentősen több bevételt termelhetünk - például, ha a lehető legrövidebb idő alatt válaszolunk egy ajánlatkérésre. Ennek érdekében beállíthatunk értesítőket, hogy a rendszer jelezzen a kiküldött levél állapotáról.
A marketing automatizálás segít fokozatosan közelebb kerülni azokhoz az érdeklődőkhöz, akik még nem állnak készen a vásárlásra. Küldjünk nekik bizonyos időközönként az érdeklődési körüknek megfelelő hírlevelet, érdekességeket vagy invitáljuk őket termékbemutatóra.
A honlapra regisztrálók esetében is alkalmazhatjuk ezt: gyakran meggyőző lehet a potenciális vevő számára, ha rögvest tájékoztatást kap kollégáinktól a regisztrálást követően. Az ügyfeleknek küldendő emaileket szintén lehet automatizálni. Ilyenkor nem az értékesítő, hanem a rendszer küld emailt. Azokat is meg lehet keresni egy szívélyes emaillel - amit automatizálni lehet - akik végül nem kerültek a vevők közé, hiszen ha valaki most úgy döntött nem vásárol, nem jelenti azt, hogy a későbbiekben nem merülhet fel benne mégis az igény a termékünk iránt.
Az automatizálás során a MiniCRM rendszer összegyűjti és automatikusan az értékesítési műveletek egyikébe sorolja az adatokat a tervezhető eredményekért és a stabil teljesítményért. Egybefogja az értékesítési eljárást, láthatóvá teszi a csapat és az értékesítés munkájának termékenységét. Kamatoztatja az upsell (felülértékesítés) és a cross-sell (keresztértékesítés) kínálta lehetőségeket, hiszen mi sem egyszerűbb, mint a régi vevőknek újra eladni.