A július 20-ai héten, hétfő óta szoftverfrissítést végeznek minden jegyautomatán, tájékoztat a Budapesti Közlekedési Központ (BKK). Ezután ha a kiadónyílás eltömítése miatt az ügyfél nem tudja elvenni a visszajáró összeget,
a készülék 40 másodperc múlva visszahúzza a pénzt.
Így a továbbiakban nem lesz értelme eltömíteni az automaták kiadónyílását.
Továbbá ezentúl
valamennyi automata képfelvételeket készít,
ami hozzájárulhat az elkövetői kör azonosításához. Emellett rendszeres időközönként a visszaélésekkel kapcsolatos figyelemfelhívó szöveg jelenik meg az automatákon, az értékesítési felület nyitóképernyőjének hírsávjában, illetve a képernyővédőn, magyar és a
A tapasztalatok összegyűjtése után a BKK kész további fejlesztéseket végrehajtani annak érdekében, hogy az ilyen jellegű visszaélések megszűnjenek - tették hozzá.
A társaság összesítette a feltárt esetek kárértékeit, és június végén rongálás miatt feljelentést tett a Fővárosi Főügyészségen.
A BKK azt javasolta az utasoknak, hogy minden olyan esetben, amikor az automaták rongálásából adódóan káruk keletkezik, tegyenek feljelentést a rendőrségen.
Azt írták: aki teheti, az bankkártyával vásároljon az automatákból, készpénzes fizetéskor pedig vásárlás előtt érdemes ellenőrizni a bankjegykiadó nyílást, amely az automata jobb oldalán az érme- és jegykiadó tálcával egy magasságban található.
Azok az ügyfelek, akiknek az automata eltömítés miatt nem tudta visszaadni a visszajáró összeget, használják a készüléken található Segítség gombot - javasolták. Így a vásárló közvetlenül kapcsolatba léphet a BKK ügyfélszolgálati munkatársával, anélkül, hogy végig kellene mennie a telefonos menürendszeren.
A kárigényeket a BKK ügyfélszolgálatán jelezhetik az utasok, a panasz kivizsgálása után a társaság minden jogos kárigénnyel fellépő ügyfelét kártalanítja, legkésőbb a bejelentést követő 30. napon - közölték.