Az Egyetemisták és Főiskolások Országos Turisztikai Találkozója (EFOTT) fesztiválon hagyományosan jelen vannak a pártok ifjúsági szervezetei is. A rendezvényen a Jobbik és a Jobbik IT, közös, „Te vagy a Jobbik” című kiadványát terjesztette. Az alapító irata szerint „konzervatív, keresztény párt” kiadványából némileg kilóg „Tibi atya italhoroszkópja és fesztiválbeszámolója”.
Tibi atya az azonos nevű Facebook-oldal fiktív főszereplője, megformálói szerint
„egy részeges, pedofil, trágár és meglehetősen alpárian viselkedő, lecsúszott pap.”
„Tibi atya” arcképe eredetileg Stephen Valenta, pedofília miatt elítélt ferences lelkész fotója volt, amelyet később személyiségi okokból némileg átalakítottak. Az oldal a Facebookon egyik legnépszerűbb magyar oldal, jelenleg 755 ezer kedvelésnél tart.
A Tibi atya Facebook-oldal egyik neve elhallgatását kérő szerkesztője megerősítette, hogy valóban ők írták a kiadványban olvasható cikket, miután a Jobbik felkérte őket, hogy írjanak egy humoros cikket a prospektusba. Elmondása szerint ez nem politikai állásfoglalás,
„a fiatalok tájékoztatása, szórakoztatása, és nem politika fejekbe sulykolása volt a cél.
Példaként említeném még, hogy a legnépszerűbb magyar melegoldal is osztotta Tibi atya posztjait, és meg is köszönte nekünk a dolgot. Tehát eléggé függetlenek vagyunk” – mondta.
A jobbikos lapban a fiktív „iszapszentgilisztási pacalfesztiválról” szóló leírás olvasható „Tibi atya” tollából, valamint egy horoszkóp, ami lerészegedéshez ad tippeket.
A szerkesztő elmondása szerint ha más pártoktól kapnának hasonló felkérést, attól sem zárkóznának el. A lapot egyébként „nem politikai kiadványnak tekintették, hanem egy, fiataloknak szóló, egy fesztiválhoz kötődő prospektusként.” Mint mondta,
nem kaptak pénzt az írásért
, csak azért vállalták a megjelenést, hogy még több fiatalhoz eljusson Tibi atya.
A Tibi atya egyébként tavaly óta hivatalosan levédett márkanév is, az oldal szerkesztői által alapított Humbák Művek Kft. jegyezte be, az oldal logójával együtt,
amellyel többek között saját palackozott bort is árulnak, és több kocsma is használja.
A márkanévvel a készítők elmondásuk szerint tavaly óta több millió forintot kerestek.
A figura egyébként korábban is összefüggésbe került a politikával: Tibi atya eredeti „lakhelye” egy valós település, Máriakálnok volt, azonban a község polgármestere, Tóásóné Gáspár Emma ezt kifogásolta, mondván, rossz hírét keltik a „régi vallásos hagyományokat őrző” falunak. Ezután az oldal szerint Tibi atya „átköltözött” Máriakálnokról a szintén fiktív Humbákfalvára.