James Bond mindig gondosan megválogatta ruhadarabjait és kiegészítőit. A mozisorozat legújabb filmjében, a Spectre egyik kiemelt jelenetében a királynő ügynöke – akit Daniel Craig alakít – egy Tom Ford kabátban feszít, szemeit viszont egy sokak számára eddig ismeretlen márkájú napszemüveg óvja a bevetést nyilván zavaró fényektől. Pedig a bőrből készült oldalsó árnyékolókkal is felszerelt divatcikket az idősebb generáció még ismerheti: ez egy Vuarnet Glacier szemüveg – a Vuarnet 1984-ben a Los Angeles-i olimpia szponzora is volt.
A Bloomberg azt írta egyébként, hogy a cég nem fizetett a Bond-filmes megjelenésért, a készítők maguktól adták a főszereplőre az egyik gyárukból kikerült szemüveget. Az is csak véletlen egybeesés a lap szerint, hogy
a Vuarnet épp azt a modellt készül újra piacra dobni, ami a 007-es ügynök orrán is feszít. Egy ilyen napszemüveg nem is olcsó, 600 dollárt kérnek darabjáért.
A Vuarnet márkanév egy londoni székhelyű cég, a Neo Investment Partners tulajdonában van, a cég ráadásul mára már nagyon össze is ment: az idei évben 10 millió dollár bevételt terveznek egy 78 milliárd dolláros piacon. A cég vezérigazgatója viszont kitart amellett, hogy még így, összezsugorodva sem szabad semmit feladni a '84-es elvekből.
Hiába árasztja el a piacot – és keres milliárdokat – műanyaglencsékkel szerelt napszemüvegekkel például a Ray-Ban gyártója, a Luxottica,
a Lionel Giraud vezetése alatt álló vállalat még mindig üvegből készíti termékeinek fő alkotóelemét. Nem Kínában, hanem egy Párizs melletti üzemben.
Az üveg tisztább látást biztosít – mondja Giraud.
Az elveknek ára van: egy Vuarnet szemüveg háromszor annyiba kerül, mint mondjuk egy Ray-Ban Wayfarer.
Azzal, hogy a filmben James Bond is ilyen szemüveget visel, felhívja a különlegességeket keresgélő fogyasztók figyelmét a márkára, aminek nagyon jó hatása lehet a későbbi eladásokra – mondta a Bloomberg-nek Rebecca Robins, a világ Interbrand tanácsadócég egyik vezetője.
És, hogy mit kezd a hirtelen jött népszerűséggel a cég? A lehető legtermészetesebb módon leépít: Franciaországban – ahonnan a bevételek 80 százaléka származik – hamarosan bezárják az értékesítési pontok felét.
A cél, hogy még elérhetetlenebbé, még exkluzívabbá, ezáltal még keresettebbé tegyék termékeiket.
Amerikában viszont terjeszkednének, és ha már újra nevük lett a luxusiparban, együttműködnének más márkákkal is.