Az értékesítés növelése és kontrollja a viszonteladók kezelésével
A Columbus Klíma a hazai klímatechnológiai piac meghatározó vállalkozása, mely importőri, képviseleti és nagykereskedelmi tevékenységet folytat és országos viszonteladói hálózattal rendelkezik. Fő célkitűzésük, hogy ügyfeleik elvárásait maximálisan, hosszú távon elégítsék ki - ehhez az ügyfélkozpontú gondolkodáshoz elengedhetetlen a megfelelő kapcsolattartás.
A cégvezető alap filozófiája, hogy az eredményes értékesítés érdekében minden feltételt megad partnereinek. Ő kezeli és finanszírozza a központi marketinget, valamint a megszerzett érdeklődőket szétosztja a partnerek között - ezt követően viszont nem volt rálátása a további történésekre.
Nem tudta nyomon követni, hogy végül hogyan alakult az értékesítés, sőt még azt sem, hogy a partnerek felvették-e egyáltalán a kapcsolatot az érdeklődőkkel. Ráadásul a statisztikai adatok is csak a marketing hatékonyságát mutatták ki. Amikor a főszezont követően kiderült, hogy az érdeklődők többségét fel sem keresték a partnerek, eldüntötték, hogy kell egy rendszer, amivel szemmel tarthatják ezeket a folyamatokat- a választásuk pedig a MiniCRM-re esett.
Az alap elvárás az volt, hogy követhető legyen a partnerek munkája valamint az értékesítési folyamat. Tanácsadóink a cégvezető és a partnerek igényeit egyaránt felmérték, mely során kiderült, hogy problémáik többrétűek. Szükségük volt egy olyan rendszerre, amiben mindenki el tudja végezni a saját munkáját, közben pedig figyelemmel kísérhetik és koordinálhatják az egyes folyamatokat.
Végül körvonalazódni kezdett egy olyan kompromisszumos megoldás, ami megfelelőnek bizonyult a Columbus vállalatnak és a partnerek számára is. A MiniCRM használatát az egy hónapos ingyenes tesztidőszak alatt sikerült elsajátítaniuk, ráadásul az érintett alkalmazottakon kívül, több partner is részt vett díjmentes felhasználói oktatásunkon. Körülbelül három hét alatt az összes beállítás megvalósult.
A zökkenőmentes bevezetés és elindulás megvalósulásában közrejátszott a Columbus segítőkészsége, illetve egy olyan, maximálisan együttműködő kolléga alkalmazása, aki képes egyszerre több dolgot felügyelni és együttműködni tanácsadóinkkal - tehát teljes mértékben átlátja a folyamatot.
Pontos elképzeléseik voltak arról, hogy milyen adatokat szeretnének látni (erről már télen készítettek statisztikát), a MiniCRM pedig segített a megvalósításban. A koncepció az volt, hogy a fent említett Columbus munkatárs lesz a felelőse egy központi modulnak, ahol az érdeklődők sorsát a megkereséstől kezdve követheti. Emellé kellettek modulok a partnereknek is, hogy saját munkafolyamataikat elláthassák úgy, hogy az említett kolléga mindezt szemmel tarthassa.
A rendszerükben van egy központi modul, amiben a felelős kolléga vezeti az érdeklődőkkel kapcsolatos adatokat és a partnerek tevékenységét. Mivel minden partner MiniCRM-ben dolgozik, a felelős kolléga a modul alapján követni tudja, hogy a partnerek felvették-e a kapcsolatot az érdeklődőkkel. Ha igen, döntött-e már az érdeklődő, és lezárás esetén sikeres vagy sikertelen volt az értékesítés. A cégvezető pedig szintén ebben a modulban tudja ellenőrizni a történéseket.
Ezen kívül van egy másik modul, melyhez bizonyos partnerek is hozzáférnek korlátozott felhasználóként. Az ebbe kerülő érdeklődők szétosztásra kerülnek a partnerek között, akik az adatlapon felvett mezőkben beállítják többek között azt, hogy felvették-e a kapcsolatot az érdeklődővel. Az igazán motivált partnerek külön-külön modulban dolgoznak. Itt nem csak a Columbus-tól kapott érdeklődőket, hanem sajátjaikat is kezelhetik.
A MiniCRM bevezetése előtt a cégvezető emailben értesítette egyesével a partnereket arról, ha új érdeklődőt rendelt hozzájuk, ami sok időt vett el. A MiniCRM-ben ezt automatizálták, így egy előre megírt sablont kapnak meg automatikusan a partnerek. Automatikus emlékeztetőket állítottak be arra az esetre, ha az érdeklődőt több napja nem keresték/nem érték el, vagy ha az érdeklődő nem döntött bizonyos ideig.
A nyári főszezon végén a riportokból pontos képet kapnak arról, hogyan alakult a szezon. A statisztikából kiderül, hogy milyen hatékony volt a lezárás, ha sikertelen volt, mi volt az ok. Tudják ellenőrizni a partnerek egyéni teljesítményeit, és azt is, hogy melyik márka volt a legnépszerűbb.
Gondolkodjon CRM-ben
A MiniCRM mindennapi problémákban nyújt segítséget, pénzügyi hasznot hoz és könnyen testre szabható informatikai tudás nélkül is. Ráadásul az összes, profitszerző tevékenységhez köthető információt nyilvántartja és rendszerezi. Átfogó megoldást nyújt minden sikeres vállalatnak - akár nagyvállalatról, akár a kkv szektorról legyen szó.
Hasonló eredményeket szeretne elérné cégében? Próbálja ki rendszerünket 30 napig díjmentesen és jöjjön el ingyenes, gyakorlati workshopunkra, ahol tanácsadóink segítenek felépíteni és beállítani értékesítési rendszerét.