A munkák során összesen 23 kilométernyi felsővezetéket cseréltünk le, átvizsgáltuk a biztosító berendezéseket, síneket javítottunk a 10-es és 11-es vágányokon - mondta Veszprémi László.
A MÁV pályavasúti területi igazgatója szerint felújították a kijelzőket, illetve a hangszórókat, letisztították az üvegfelületeket és az épület falait. Vasárnapig közel 4000 négyzetméteren javítják a peronok burkolatát, és kitisztították a tető vízelvezető csatornáit is.
A különböző alkatrészcserék, szabályozások és szükséges javítások eredményeképpen javul a különböző berendezések működése, kevesebb lesz a sebességkorlátozás, így összességében
a Nyugatiba érkező és innen induló vonatok jövőben jobban tarthatják a menetrendet.
A MÁV adatai szerint ugyanis az idei első félévben az érkező vonatok 86-91 százaléka, az induló szerelvényeknek pedig 84-87 százaléka tudta tartani a menetidőt.
Bár a munkálatok során kitisztították a tető vízelvezető csatornáit is, ezzel vélhetően nem tűnnek el a belső vízfüggönyök, amik a várakozó utasok nyakába zúdulnak, amikor eső van. Ezen a problémán csak a pályaudvar épületének teljes felújítása segíthet, erre azonban még vélhetően éveket kell várni.
A tervek már megvannak a műemléki épület megújítására, a körülbelül 20 milliárd forintos költséget pedig uniós forrásból fedeznék a 2020-ig tartó finanszírozási ciklusban.
A vonatok hétfő hajnaltól már a normál menetrend szerint közlekednek majd a Nyugatiból. Június 22-e óta a napi 50-60 ezer utast fogadó pályaudvar forgalmát négy budapesti állomás, illetve megállóhely vette át. A MÁV szerint ezek jól vizsgáztak, bár voltak kisebb kellemetlenségek, például a Kőbánya-Kispest vasútállomáson többször jelentős sorok alakultak ki a pénztáraknál.