Valljuk be, örülünk annak, ha amire egyszer már ráakadtunk, azt később ugyanott újra megtalálhatjuk. A LinkedIn viszont a folyamatos változás, sok átalakítás, update híve. „Érthető, hogy ez a nagy cég az állandó megújulás lehetőségét keresi, de a tapasztalatok szerint ez a folyamatos változás inkább idegesíti a felhasználókat” – avatott be Pécsi Ferenc digitális kommunikációs szakértő.
A LinkedIn nagyon okos rendszer, tele lehetőségekkel. A probléma csak az, hogy sok apró hasznos dolog annyira rejtett, hogy egy átlagos felhasználó ezeket soha az életben nem fedezi fel. Egy több száz kapcsolattal rendelkező felhasználó például nem biztos, hogy tudja, hogy az ismerősök listáját néhány kattintással letöltheti excelbe, CRM-be vagy például hírlevélküldő rendszerbe.
Az alapszolgáltatás teljesen ingyenes, viszont vannak olyan fizetős lehetőségek is, amelyek HR-eseknek, marketingeseknek, értékesítőknek és álláskeresőknek nyújtanak plusz megoldásokat. Ezeknek
a prémiumszolgáltatásoknak viszont nem nő a népszerűségük olyan ütemben, ahogy azt a cég részvényesei szeretnék, ezért a rendszer próbálja ebbe az irányba tolni az ingyenes felhasználóit (néha kissé túlbuzgón).
Kétség sem fér hozzá, hogy a LinkedIn keresője fantasztikus. Aki viszont ingyenes felhasználóként túl szorgalmasan él ezzel a lehetőséggel, azt a rendszer egy idő után leállítja, vagy fizetésre szólítja. Úgy gondolja ugyanis, hogy aki sokat keres, az üzleti célra használja a LinkedIn, tehát fizessen. Ha valakinek zárolják a keresési lehetőségeit, akkor egy hónapon keresztül minden keresésre mindössze csak 4 találatot kap. Nincs ennél frusztrálóbb.
Ha valami nem működik, vagy eltűnt a rendszerünkből, és szeretnénk utánajárni, hogyan oldhatnánk meg a problémát, akkor először érdemes felhasználói fórumokon tájékozódni. Ha azokon nem járunk sikerrel, akkor fordulhatunk a LinkedIn hivatalos segítségnyújtóihoz. „Pár nap biztosan eltelik, mire válaszolnak, és általában több levélváltás kell ahhoz, hogy megoldódjon a probléma” - összegezte Pécsi Ferenc.