Beton terelőfal és korlát építésére, a fizikai elválasztás korszerűsítésére írtak ki tendert három autópályára (M3, M5 és M7).
Az építkezés a múlt héten került a nagyobb nyilvánosság elé, miután az M7-es autópálya sávszűkítésének feloldását kérte a hőség miatt a Fidesz frakcióvezetője: Rogán Antal azt javasolta, hogy csak augusztus 20. után folytassák a munkálatokat. A felújítások megkezdését végül augusztus végére halasztották.
Elhalasztják augusztus 24-ig a sávszűkítéssel járó felújítási munkát az M7-es autópálya fővárosi bevezető szakaszán, közölte a Magyar Közút Nonprofit Zrt. kommunikációs vezetője múlt pénteken az M1 aktuális csatornán.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkársága pedig arról tájékoztatott, hogy a szaktárca az M3-as és M5-ös autópályákon megkezdett vagy a közeljövőben indítani tervezett munkálatokra is időbeli korlátozást rendelt el.
A közbeszerzést három részre, a három autópályára bontotta le a Magyar Közút:
Összesen mintegy nettó 7,95 milliárd forintot költenek a felújításra, derült ki az uniós közbeszerzési értesítőből (TED). A korszerűsítést uniós forrásokból finanszírozzák.