Bővítené a gyorsforgalmi utak típusait a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, az autópálya és az autóút mellé javasolt harmadik kategória, az M gyorsút megépítése akár 25-30 százalékkal olcsóbb lehet a jelenleginél.
Gyorsút lesz az elképzelések szerint az M7-es és Kaposvár, az M1-es és Pápa közötti szakaszon, Vásárosnamény és Záhony, illetve Beregdaróc között - derül ki a hvg.hu birtokába jutott előkészítő anyagból.
Miután a magyar kormány elhatározta, hogy minden megyei jogú városnak gyorsforgalmi kapcsolattal kell rendelkeznie, felülvizsgálták a terveket, és az derült ki, hogy több helyen a műszaki tartalom nem kellően indokolt, túl van tervezve.
A vizsgálatok eredménye pedig arra vezetett, hogy kell egy új úttípus, amely 2x2 sávos gyorsforgalmi út fizikai elválasztással,
viszont lehetővé teszi azt, hogy tervezzék eleve szintbeli csomópontokkal, kevesebb legyen a felüljáró, és elmaradjon a leállósáv - mondta Tasó László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára korábban az M1 aktuális csatornának.
Az új kategória bevezetése jelentős megtakarítást tesz lehetővé, miközben a forgalom biztonsága nem változik. Így gyorsforgalmi úton lehet majd közlekedni Békéscsabára, Kaposvárra és Egerbe.
Az M gyorsút tehát egy új kategória,
amelyet be kell vezetni ahhoz, hogy a tervezési munkát ki lehessen adni - mondta Tasó László.
Jelentősen nőhet a balesetek száma – ismerik el maguk a gyorsútkoncepció előterjesztői –, legalábbis az olyan szakaszokon, ahol autópályák folytatásaként épülne meg a vadonatúj úttípus, a gyorsút – írja a hvg.hu.
Agyrém, műszaki nonszensz – mondták mérnökök, közlekedésbiztonsági szakemberek a hvg.hu-nak. A mérnökszakma szerint emberéletekkel játszanak az M gyorsút megépítői.