A szemlélet újdonsága, hogy nem tesz fel mindent egy lapra. Ahelyett, hogy egyetlen brilliánsnak gondolt ötletre koncentrálna, inkább műhelyként, gyárként funkcionál. Egyszerre több projektnek biztosít infrastruktúrát, fejlesztői és üzletfejlesztési, mentor- és marketingcspatot párhuzamosan.
Egy sikeres startupot felépíteni fájdalmas és problémákkal teli folyamat, ami hatványozottan igaz a kezdeti lépésekre. A hagyományos modell szerint mindenekelőtt meg kell találni a megfelelő problémát és az arra megoldást kínáló ötletet. Azután rövid idő alatt kell toborozni egy kiváló szakemberekből álló, eltökélt és kiegyensúlyozott csapatot. Majd meg kell találni a kezdeti finanszírozáshoz szükséges tőkét. Nem utolsó sorban pedig ki kell építeni a fizetőképes, nemzetközi felhasználói kört. A nem ritka kudarc esetén pedig meg kell akadályozni a csapat széthullását.
Magyarországon és a régióban még csak fejlődik a startupkultúra, emiatt számos sajátos nehezítő körülménnyel találkoznak a startupperek. Ilyen a korai fázisú finanszírozási lehetőségek, befektetőcsoportok és angyalok hiánya, vagy azok tapasztalatlansága. Az is probléma, hogy kevés az olyan szakember, aki startupépítés és nemzetközi piacra lépés terén elmélyült tudással és kapcsolatrendszerrel rendelkezik. Hiányzik az az erős vállalkozói szemlélet is, amely a több éve multinacionális cégnél vagy akadémiai közegben dolgozó alkalmazottat, kutatót arra ösztönöz, hogy a piacon felismert valós probléma megoldására, az eddig megszerzett kapcsolatai és tudása felhasználásával saját vállalkozást indítson.
Az Egyesült Államokban és Nyugat-Európában egyre nagyobb teret nyer a startupgyár mint modell. Ilyenkor egy stúdióként működő cég komplett infrastruktúrát, illetve főállású csapatot működtet, amely egy időben számos startup felépítésén dolgozik. A stúdiók bátran kísérleteznek több ötlettel is egyszerre, nem tekintik tragédiának a bukást, mert az a céljuk, hogy a számos projektből legalább egy-kettő érjen el átütő nemzetközi sikert.
Magyarországon a Drukka nevű startupstúdió vágott bele a rendhagyó modellbe, már több olyan startup indulásában vettek részt, amelyek nemzetközi sikert értek el. „Számos általunk felépített startupot értékesítettünk már, illetve érdekeltségeinkbe már több tízmillió dollár értékű befektetést is sikerült bevonnunk” – mondta Bohner Tamás alapító. Jelenleg 7 startup felépítésén dolgoznak aktívan, ebbe a sorba tartozik többek közt a takarításközvetítő Helpy, a bitcoin fizetési megoldást kínáló COinPay, és egy üzleti szolgáltatásokat kínáló alkalmazás, a Frimplace.