A Deezer egy előfizetéses zeneszolgáltatás, ami már évek óta Magyarországon is elérhető. A francia székhelyű cég szolgáltatása sokat fejlődött az elmúlt években, és most már a legfelsőbb osztályban versenyez mind a webes felületet, mind a mobil applikációkat tekintve. Jelenleg több mint 35 millió zeneszám érhető el a cég kínálta adatbázisban különféle előfizetői csomagok mellett, a világ 180 országában közel 6 millió előfizetővel rendelkezik a 2007-ben alapított cég. A legnagyobb versenytársai a Spotify (20 milió előfizető), illetve a június óta piacon lévő Apple Music.
A Deezer keddi bejelentése szerint mihamarabb szeretné kérvényezni részvényeinek a párizsi tőzsdére való bevezetését (IPO), de ehhez még szüksége van a francia pénzügyi felügyelet jóváhagyására is. A streaming videó szolgáltatást nyújtó cég IPO-ja új kapukat nyitna meg a Deezer számára, legalábbis ami a gazdaságos és fenntartható működést illeti az egyre élesedő versenyben - írja a MarketWatch.
A streaming zenehallgatás eleve jelentős károkat okoz a fizikai és digitális formában megjelenő albumok eladási számaiban, ennek megfelelően számos zeneszerző adott hangot nemtetszésének, tudniillik egyre kevesebb szerzői jutalék folyik be hozzájuk. Közben az olyan nagy játékosok, mint a Spotify is veszteséget termel, köszönhetően a sok pénzt felemésztő terjeszkedésnek is.
Nincs ez másképp a Deezernél sem, hiszen hiába szárnyaltak már tavaly is 52 százalékkal a Deezer anyavállalatának, a Blogmusik SA-nak bevételei (elérve a 138 millió eurót), ennek ellenére veszteséges maradt a cég, 23 millió eurós bukót összehozva. 2015 első félévében is 11 millió eurós veszteségről adott hírt a vállalat.
2012-ben 100 millió eurót tudott bevonni a Deezer olyan befektetőktől, mint az Access Industries vagy a francia telekom-óriás, Orange.