Ő lesz a meglepetésvendég a keddi workshopon

Budapest, 2014. február 14. Piros esernyőt tartanak a Valentin-napi flashmob résztvevői Budapesten a Március 15. téren 2014. február 14-én. Szent Bálint, avagy Valentin napja, a szerelmesek ünnepe, amikor az emberek világszerte virággal, apró ajándékokkal lepik meg kedvesüket, szeretteiket. MTI Fotó: Kovács Attila
Vágólapra másolva!
A cégek elsősorban értékesítésre szeretik használni a közösségi médiát. De ez hosszú távon nem célravezető. Szeptember 8-án szakértőink elmondják, hogyan érdemes posztolnia egy márkának kecske és káposzta boldogságát egyaránt szem előtt tartva.
Vágólapra másolva!
Forrás: MTI/Kovács Attila

Dobpergés: a meglepetésvendég pedig...

Amikor a Tibi atya nevű humoroldal megszületett, senki nem gondolta, mivé növi ki magát rövid idő alatt. Mint azt az Üzletrész is megírta, a tréfás kedvű alapítók egyszer csak azt vették észre, hogy új márkát vezettek be a piacon, amelyre ma már valóságos holding épül. Az csak a hab a tortán, hogy ez a vicces, de roppant szerencsés fordulat nagyon is illeszkedik az imidzsükbe.

A Tibi atya Facebook oldala ma 810 ezer lájkolónál tart. Ez a hazai márkaoldalak között példátlan népszerűség és aktivitás, különösen mert
az első lájktól az utolsó megosztásig organikusan nőttek, egy fillért sem költöttek hirdetésre.
A Fiatal Vállalkozók Országos Szövetsége pedig azért vette fel nemrég a céget a tagjai közé, mert, mint Blaskovits Dávid alelnök elmondta, a vállalkozás „tavaly indult, és már tavaly és idén is termeltek árbevételt, ráadásul jól meghatározott a célcsoportjuk".

A Humbák Művek ma borokat értékesít, webshopjában „TIBI FCKN ATYA" feliratú pólókat és sapkákat árul, illetve kocsmát üzemeltet. Aligha kell bárkit meggyőznünk arról, hogy unortodox üzletpolitikájuk rengeteg tanulsággal szolgál. Az Üzletrész Direkt következő workshopján a résztvevők élőben kérdezhetik minderről a meglepetésvendéget, Tóth Mátét, a Tibi atya megformálóját.

A Facebook nem piactér

Úgy tűnik, a magyar vállalkozói szektor öt-hat éve nem tudja kiheverni a Facebook sokkját. Számos szereplőnek olyan mélyen beleégett a tudatába az ingyenes, de globális faliújság/szórólap/hirdetési csatorna érzete, hogy a vásárolt hirdetést még mindig felesleges luxuskiadásnak tartja – pedig az algoritmus azóta sokszor átalakult, és éppen az ingyenes reflexeket veszi célba egyre keményebben. Aki pedig ennek ellenére köti az ebet a karóhoz az akciókról szóló és vásárlásra csábító poszttartalomban, csak nagyon silány eredményre számíthat.

Megemelkedett a felhasználók ingerküszöbe a tartalommal kapcsolatban is. Hiába lájkolja hűségesen a szívének kedves autómárkát, kávézót, ékszerüzletet vagy zenészt,

ha csak hirdetéssel, akciófelhívással, ajánlattal találkozik, azt pressziónak érzi, méghozzá a vásárlásra.

Ezen a Facebook barátságos hangneme sem javít.

Pogátsnik László, az Üzletrész Direkt kampánymenedzsere a márkaoldal-tulajdonosokat szólítja meg a workshopon. Megtudhatják, milyen trendeket érdemes meglovagolni, milyen arányban elegyítsék a magazinos, laza, offtopicba hajló posztokat a szigorúan szakmai tájékoztatással, mit nyernek és vesztenek, ha felvesznek tartalommarketinges munkatársat, illetve mit tartsanak szem előtt, ha úgy döntenek, hogy házon belül oldják meg a feladatot.

Még mindig nem használjuk eléggé a titkos fegyvert

A LinkedIn felhasználóinak száma Magyarországon a közelmúltban elérte a 600 000 főt, így érdemes komolyan venni ezt a médiumot is. A fejvadász TESK két szakembere, Keresztúri Ferenc és Tokár Péter a toborzás buktatóiról ad elő a workshopon. Ez a vállalat úgy döntött, semmilyen más eszközt nem használ humánerőforrás-tevékenységében, csakis a LinkedInt. Ügyfeleik számára kizárólag az üzleti élet közösségi platformján keresnek megfelelő munkaerőt.

Kifejezetten úttörőnek számítanak abban is, ahogyan a LinkedIn hirdetéseit használják.

Most pedig megosztják a hallgatósággal, hogyan érdemes használni ezt a csatornát egy vállalkozásnak akár a toborzás, akár a brandépítés a cél.

+ 1!

A workshop végén először tart üzleti kézfogót az Üzletrész Direkt a Business Contact Community égisze alatt. Az üzleti networking kiemelkedő hazai szereplője a rapidrandikhoz hasonló rövid demonstrációt szervez, ahol a résztvevők élőben is kipróbálhatják, végignézhetik, hogyan működik a rendszer. A bemutató névjegykártyacseréből természetesen valódi üzlet is születhet – akár magán a workshopot követő ebéden.

A szeptember 8-án 9:00-kor kezdődő rendezvényre itt regisztrálhat.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!