Az ACEA reggeli közleménye szerint a szeptemberi autóértékesítés közel 10 százalékkal nőtt a tavalyi szinthez képest, ezzel pedig immár 25. hónapja mutatott bővülést az európai piac. Mind az öt főbb országban, így Spanyolországban, Olaszországban, Franciaországban, Németországban és Nagy-Britanniában egyaránt növekedést tapasztaltak. A szeptemberi számok ismeretében
az európai autópark 8,8 százalékkal 10,4 millió darabra bővült, mely még elmaradt a válság előtt látott szintektől.
A gyártók közül a botrányba keveredett Volkswagen 8,4 százalékkal több autót adott el, mint egy évvel korábban, bár ez elmarad a teljes szektor 9,8 százalékos bővülésével szemben. A konszern leányait tekintve a Porsche (+54,1%), az Audi (+10,1%) és a Skoda (10,2%) húzta az eladásokat. A sajátmárkás típusok iránti kereslet 6,6 százalékkal emelkedett, noha a botrány hatása az októberi statisztikától kezdve lehet kimutatható - írja reggeli hírlevelében az Equilor.
A konszernnel kapcsolatos hír, hogy Európában összesen 8,5 millió autót rendel majd be a márkaszervizekbe javításra, ami az érintett időszakban, az elmúlt hat évben értékesített autóknak közel az egyharmada. Azt még pontosan nem lehet tudni, hogy pontosan milyen módosításokat fognak végezni a márkaszervizek, a Volkswagen csak annyit ismert el, hogy egyes autókon elég lesz egy szoftverfrissítés, másokba viszont új alkatrészeket is be kell majd építeni, utóbbiak száma a Dobrindt szerint 3,6 millió.
A BMW csoport forgalma 17,8 százalékkal bővült, melyben nagy szerepe volt a MINI (+30%) autók eladásainak. A Daimler 18,6 százalékos javulásról jelentett, ahol a Smart modellek értékesítése 126,6 százalékkal ugrott meg, míg a Mercedes-Benzekből 13 százalékkal többet adtak el.
A százalékos növekedési arány tekintve az európai gyártóknál sokkal kevesebb autót értékesítő japán autógyártók állnak az élen: a Mazda eladásai 29,3 százalékkal (több mint 27 ezer autó), a Subarué és a Daihatsué pedig együttesen 28,5 százalékkal (4451 autó) ugrottak meg. A Nissan 24,7 százalékkal tudta növelni eladott autóinak számát (több mint 63 ezerre), utána következik a Daimler és a BMW, majd a Jaguar Land Rover csoport (16,5 százalék), a Fiat Chrysler Automobiles (15,6 százalék), a Honda (11,3 százalék), a Hyundai (9,8 százalék), a Toyota (9,7 százalék), a Kia és a Volvo (egyaránt 9,2 százalék) és a Suzuki (9,1 százalék) - derül ki az MTI összefoglalójából.
Piaci részesedését tekintve 24,9 százalékkal vezet a Volkswagen-csoport, azon belül a Volkswagen márka 12,1 százalékkal. Messze leszakadva a PSA-csoport (10,5 százalék) és a Renault-csoport (9,5 százalék), majd a Ford (7,4 százalék), az Opel (6,9 százalék), a BMW (6,4 százalék), a Fiat Chrysler (6,3 százalék), a Daimler (5,8 százalék) és - a japánok közül első helyen - a Toyota (4,2 százalék) következik.
Az ACEA statisztikája szerint Magyarországon szeptemberben 14,4 százalékkal 6270-re, az év első kilenc hónapjában pedig 12,0 százalékkal 55 302-re emelkedett az üzembe helyezet új autók száma. (MTI)