A benzinkutas üzletek bevétele egy százalékkal, 12 milliárd forintra nőtt idén az első nyolc hónapban a tavalyihoz képest, annak ellenére, hogy csökkent az üzletek száma - derült ki a Nielsen legfrissebb kiskereskedelmi felméréséből.
A piackutató cég tájékoztatása szerint
az italokra jutott a benzinkúti shopok forgalmának több mint fele.
Az ásványvizek forgalma 4, a szénsavas üdítőitaloké 3, az energia- és sportitalok forgalma 2 százalékkal nőtt a vizsgált időszakban.
Csökkent viszont a sör eladása,
idén január-augusztusban 4 százalékkal kevesebbet értékesítettek a benzinkutakon a tavalyihoz képest.
A felmérésből kiderült, hogy a második legkeresettebb termékcsoport az édesség, ebből a kategóriából
a legtöbb bevételt szeletes csokoládéval és rágógumival érték el a benzinkúti shopok.
Az égetett szeszes italoknál a vodka és a whisky áll értékben az eladási lista élén - írják. A Nielsen felmérése szerint idén januárban 1387-re csökkent a benzinkutas üzletek száma, míg egy évvel korábban még 1474 ilyen üzletet regisztráltak.