Óbuda Kártyával egyáltalán nem lehetett kedvezményes parkolást indítani, ráadásul a városkártyával indított tranzakciók működési problémákat okoztak a parkolóautomatáknál is, így ezeket érmével sem lehetett használni.
A hibát már elhárították, a rendszer 11:30-óta hiba nélkül üzemel a 4-es és az 5-ös zónában is.
A hibás működés miatt többen nem tudtak parkolójegyet vásárolni
vagy Óbuda Kártyával kedvezményes parkolást indítani, voltak, akik ezért bírságot is kaptak. "A hiba észlelését követően a bírságolást azonnal leállítottuk, és a mai napon 11:30 előtt kiszabott bírságokat központilag töröljük.
"A büntetést kapott autósoknak semmi teendőjük nincs, a csekkeket természetesen nem kell befizetni" - közölte az Origóval az önkormányzat.
Az önkormányzat júniusban jelentette be, hogy júliustól fizetőssé válik a parkolás Óbuda belső részén. A belső övezet - amelyben óránként 265 forintot kell fizetni - a Kolosy teret és környékét foglalja magában, a másik pedig a Bogdáni útig tart, ott 175 forint a tarifa.
"Bizony ki is jöttek!
Már itt cirkálnak a környéken és vagdalják az autósokat"
- mondta az egyik Kolozsy téri üzlet eladója a dolgukat végző parkolóőrökről.
Három cirkáló parkolóőrt szúrtunk ki a Kolozsy tér környékén csütörtök koradélután. Egy párost és egy magányos farkast. Utóbbi nem akart velünk szóba állni, nem úgy mint a két 50-es férfiből álló egység a Szépvölgyi útj alján, a HÉV-megállóval szemben.
Egyelőre nem tapasztaltak semmi szokatlant, nincs több büntetnivalójuk, mint más kerületekben, de kevesebb sem. Attrocitás még nem érte őket, de attól félnek, hogy előbb utóbb balhé lesz. "Miért?" - kérdezzük.
Azért mert nem minden egyértelmű.
Például mi van, ha a murván áll meg az ember?" - mutat az egyikük néhány út szélén álló autóra. "Vagy mi van azzal ott? Oda nincs parkolóhely felfestve. Megkérdeztük a közterület felügyelőt, de azt mondta, őt nem zavarja."
Ekkor egy német rendszámú fekete Audi parkol mellénk. Egy kopasz, magas, napszemüveges, jól öltözött férfi szál ki belőle, és a parkolóőrökhöz siet. "How does it work?" - kérdezi a parkolóórára mutatva. A parkolóőr korrekt angolsággal mutatja be a masina kezelését.
"Nem tudom, mit nem értenek a kollegák, tök egyszerű. Van tábla? Fizetni kell!" - mondja egy termetes, szakállas parkolóőr a Szépvölgyi út túloldalán. Az már a második kerülethez tartozik, ott már 3 éve fizetős a parkolás. "Majd csak belejönnek odaát is" - mondja mosolyogva.
Összesen 12 ezer parkolóhely vált fizetőssé a harmadik kerületben. Az augusztus óta tartó próbaüzemben is kellett már parkolójegyet váltani, de büntetést nem, csak tájékoztatót helyeztek a szélvédőre a parkolási ellenőrök.
A zónákban 170 automatát üzemeltek be.
Augusztus végén azt közölték, hogy egy hónappal meghosszabbítják a tesztidőszakot, mert augusztus második felében megsokszorozódott az ügyfélszolgálathoz beérkező regisztrációk és kérelmek száma, a feldolgozáshoz és rögzítéshez szükséges idő miatt pedig ezek az ügyfelek nem tudták volna szeptember elsejétől igénybe venni parkolási kedvezményüket.
Az önkormányzat jelezte, hogy az összes igényelt Óbuda Kártyát, amellyel kedvezmények vehetők igénybe, eljuttatták az igénylőkhöz.
A véleményem? Az, hogy kibasznak velünk boltosokkal"
- mondja a hölgy az egyik Szépvölgyi üzlet tulajdonosa. A kerületben lakókkal ellentétben ők nem parkolhatnak ingyen. Nekik a mindenkori parkolási díj felét kell kifizetniük. "Ez 488 ezer forint egy évre. Úgy hogy már fizetünk céges autóadót, meg teljesítményadót is a kocsi után."
Ráadásul a parkolóóra nem ad számlát.
"Ha el akarom számolni, be kell mennem a blokokkal valami központba, és ott sorban állni a számlákért" - mondja a hölgy, aki jobb híjján keresett egy őrzött fizetős parkolót a környéken. Így "csak" 240 ezer forintot költ majd parkolásra egy évben. "Ezzel most megint le akarnak húzni egy bőrt rólunk, kisvállalkozókról.
A parkolási övezetekről itt tájékozódhat.