Többet árt, mint a dízelbotrány

használtautó kerekedés
Budapest, 2013. szeptember 7. Eladásra kínált autók a Fővárosi Autópiacon, a XIX. kerületi Nagykőrösi úton 2013. szeptember 12-én. MTI Fotó: Kovács Tamás
Vágólapra másolva!
A magánimportban Magyarországra érkező koros használt autók környezetre gyakorolt hatása sokkal negatívabb, mint a nemrég botrányba keveredett EURO 5-ös dízelmotorral futó járműveké, mivel a jelentős részük EURO 1-es vagy EURO 2-es erőforrással üzemel – hívta fel a figyelmet a Das WeltAuto.
Vágólapra másolva!

Magyarország piacvezető használtautó-kereskedelmi hálózatának elemzése szerint az idén is

töretlenül emelkedik a használt autók importja:

2015. januártól szeptember végéig összesen 90 391 használt gépkocsi érkezett be külföldről, 28,4 százalékkal több, mint a tavalyi év hasonló időszakában. 2013 óta évente mintegy húszezerrel bővül az importált használt kocsik száma.

Sok az öreg autó

Az esetek hatvan százalékában tíz évnél régebbi gépkocsit hoznak a határon túlról, és az idős autók ilyen mértékű beáramlása biztonságtechnikai és környezetvédelmi szempontból egyaránt súlyos aggályokat vet fel.

A legtöbben felső-középkategóriájú autót hoznak magánimport keretében

Magyarországra. Az idén eddig már 21 913-at, az alsó-középkategóriában pedig 20 894 használt import autót helyeztek forgalomba, ami 36 százalékos növekedés. Az egyterű gépkocsik még mindig a legnépszerűbbek (16 149 autó volt ilyen), egyidejűleg nőtt a korábbiakhoz képest a kisautók és a városi terepjárók behozatala a cég elemzése szerint.

Több a luxuskocsi

Enyhén emelkedett a luxuskategóriás autók száma is: tíz darab Ferrari, hét Bentley, hét Aston Martin, valamint négy Tesla, két Lamborghini, két Rolls-Royce és egy Fisker Karma érkezett az idén.

A Das WeltAuto a Volkswagen-konszern használtautó üzletága,

amely Magyarországon egyedül rendelkezik országos értékesítési hálózattal.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!