A félévkor tapasztalt enyhe javulást követően folytatódik a gyakorlatilag négy éve tartó csökkenő trend, amellyel újabb mélypontot ért el a cafeteriát tervező cégek aránya.
Jelenleg a vállalkozások 39 százaléka kalkulál cafeteriaelemmel, ez az utóbbi tíz év legalacsonyabb aránya. „A 2008-as csúcsidőszakhoz képest most fele annyi kkv tervez béren kívüli juttatásokkal. A különböző elemek népszerűsége egyaránt csökkent az előző negyedévhez képest, egyedül az utazási hozzájárulásnál történt enyhe javulás. Továbbra is egyértelműen az Erzsébet-utalvány a legnépszerűbb cafeteriaelem, annak ellenére, hogy 32 százalékról 28 százalékra csökkent azoknak a vállalkozásoknak az aránya, akik a közeljövőben szeretnék alkalmazni. Ezt követi a közlekedési költségek megtérítése (17 százalék) és a SZÉP Kártya (10 százalék), míg a pénzbeli jutalmat nyújtó cégek aránya a felére esett vissza (5 százalék)” – részletezte az eredményeket Kovács Viktor Zoltán, a K&H kkv marketing főosztály vezetője.
Minden ágazatban egyre ritkábban adnak béren kívüli juttatást. Az ipari, építőipari és a mezőgazdasági cégek harmada tervezi cafeteriával támogatni dolgozóit a következő egy év során, a kereskedelmi (40 százalék) és a szolgáltató (42 százalék) szektorban ennél kedvezőbb a helyzet. A különböző méretű cégek közül a mikrovállalkozások alkalmazottai számíthatnak a legkevésbé (35 százalék) cafeteriára, a kis- és középvállalkozásoknál viszont ez az arány egyaránt 43 százalék. Területi felosztásban is találunk különbségeket: „Dél-Dunántúlon a cégek 48 százaléka fogja támogatni dolgozóit a béren kívüli juttatások valamelyikével, ezzel szemben Észak-Magyarországon csupán fele ennyi cég gondolkozik így” – mondta még el a szakember.