Az Astra Biztosító problémái miatt vétlen károsultak ezreinek kellett hetekig kálváriát járniuk a szervizek, biztosítók és hatóságok háromszögében, mielőtt egyedi megoldás született problémájukra. Minderre nem került volna sor, ha Magyarországon is bevezették volna már a FBAMSZ (a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége) által régóta kezdeményezett direkt kárrendezést, írja közleményében a szervezet.
A direkt kárrendezés lényege, hogy a balesetben részt vevő vétlen félnek nem kell megkeresnie a károkozó biztosítóját, a kárt a saját biztosítójával rendezheti – ez utóbbi maga egyezik majd meg a másik fél biztosítójával. Bevezetése végre megvalósítaná a károsultak védelmét, minőségi javulást eredményezne a biztosítói szolgáltatásban, és hozzájárulna a gazdaság fehérítéséhez is, magyarázza Papp Lajos, a FBAMSZ elnöke. "Ezért szövetségünk továbbra is fontos célkitűzésének tartja, hogy ez a szolgáltatás – akár fokozatosan, elsőként csak a töréskárokra alkalmazva – a hazai piacon is általánossá váljon” - állítja az elnök.
Egyébként a 2015 év végi kgfb-kampány az első, amelyben az autósoknak már csak kevesebb mint fele érintett. Ennek megfelelően az érezhető díjemelés ellenére sem vár 180 ezernél több biztosítóváltót a FBAMSZ. A saját biztosítójukhoz újraszerződőkkel és az Astra még meglévő ügyfeleinek átszerződéseivel együtt
a szövetség mintegy 250 ezer szerződésváltással kalkulál,
ami némileg elmarad a tavalyi év 270 ezres szintjétől.
Az idei kampány aktivitását erősítheti, hogy a tavalyinál nagyobb, óvatos becslések szerint is 15 százalék körüli az átlagos díjnövekedés, valamint az, hogy ismét több biztosító kínál kedvezőbb díjat újonnan kötő ügyfeleinek, ugyanakkor
egy év alatt az autósok újabb 8-10 százaléka került ki az év végi váltók köréből,
és az idén nincs olyan biztosító, aki kiugróan kedvező ajánlatokkal próbálná a többiektől átcsábítani az ügyfeleket.
A piaci szereplők figyelme ma már sokkal inkább az év közben váltókra koncentrálódik, írja a FBAMSZ: az érintett 15 biztosító (azóta az Astra már kiesett ebből a körből) az elmúlt évközi időszak során 77-szer módosította kisebb-nagyobb mértékben tarifáit annak érdekében, hogy minél pontosabban elérhesse a megcélzott ügyfélkört. A tapasztalatok szerint a biztosítók egyre jobban képesek figyelni a megfelelő kár-díj egyensúly beállítására is.