Évről évre egyre több cég választ a papír alapú munkaidő nyilvántartás helyett valamilyen elektronikus megoldást. Az elektronikus munkaidő nyilvántartások mindenképpen könnyítenek a munkáltatók adminisztrációs terhein.
Ugyanakkor fontos, hogy az elektronikus munkaidő nyilvántartásnak naprakésznek, hitelesnek, és ellenőrizhetőnek kell lenni. A munkaidő nyilvántartáshoz a betekintés lehetőségét a munkavállalók részére is biztosítani kell -írja a BDO Magyarország.
A vizsgálatok azt mutatják, hogy az alap és pótszabadságok megállapításával, az időközben ki és belépők szabadságának arányosításával, a töredéknapok kerekítési szabályainak alkalmazásával, az esedékesség évéről történő szabadság áthozatok okának jogszerűségével, illetve az egybefüggő 14 nap szabadság kiadásával van a gyakorlatban leginkább probléma.
Az Origo is megírta, hogy az Európai Unió bírósága szeptemberben úgy döntött, hogy munkaidőnek minősül az az idő, amit a munkavállalók a lakóhelyük, valamint a munkáltatók által kijelölt első és utolsó ügyfél között mindennapos utazással töltenek. Ők például a szociális munkások vagy a fűtésszerelők.
Az uniós döntést követni kell Magyarországon is.
A fix munkahelyre való ingázás viszont továbbra sem számít bele a munkaidőbe.