Az internetes kereskedelemben – sok más szektorral ellentétben – nő a cégek száma, amit az alacsony belépési korlátok is segítenek. Ma már számos olyan szoftver van, amelyekkel különösebb informatikai tudás nélkül webáruházat lehet létrehozni, azonban a jelentős árbevétel eléréséhez invesztálni kell.
Tavaly december 1-jén több mint 4000 cég tevékenykedett a szektorban,
míg 2 éve ez a szám még a 3500-at sem érte el. Miközben az online kereskedelemmel foglalkozó cégek száma nő, a teljes kiskereskedelemben tevékenykedő vállalkozások száma csökken.
Keleti József, a Bisnode csoport Country Managere a rohamosan növekvő cégszám miatt nemcsak az internetes kereskedő cégek hitelezőinek javasolja az alapos cégminősítést, cégvizsgálatot, hanem a vásárlóknak is kellő körültekintést szorgalmaz a vásárlást megelőzően. Előre utalás esetén érdemes megnézni mióta működik a cég, egyáltalán áll-e valós bejegyzett vállalkozás a weboldal mögött.
2012 óta folyamatosan nőtt az újonnan alapított cégek száma a szektorban,
2015-ben azonban mérsékelt megtorpanás volt tapasztalható a cégalapításban.
Viszont még így is jelentős a számuk, mivel a működő cégek a teljes kiskereskedelmi szektor 6 százalékát teszi ki, azonban az újonnan alapított kiskereskedelmi cégek 13 százaléka az online kereskedők közül kerül ki.
Látható, hogy az online kereskedelemben és csomagküldésben van még potenciál.
Ráadásul a vállalkozások egy része egy év alatt meg is duplázza árbevételét,
azaz igen dinamikusan növekszik. A dinamikus növekedéshez azonban invesztálni is kell. Ezt az újonnan alapított jelentős szereplők pénzügyi adati is alátámasztják, mivel nagy és robbánsszerűen növekvő árbevétel mellett 2014-ben még veszteségesek voltak.
A magyar webáruházakéhoz hasonlóan a nagy nemzetközi online kereskedelmi portálok is jelentős bevételnövekedést értek el. Közel 89 milliárd dolláros konszolidált árbevételével még mindig az Amazon.com áll az élen. A legnagyobbak közül az Amazon.com-nak és az eBay-nek nem sikerült növelnie a nyereségességét 2013-hoz képest, sőt, előbbi 2014-ben veszteséggel zárta az évet, ami nagyobb részt az operatív költségek növekedésének, kisebb részt a kamatráfordítások növekedésének tudható be. Az eBay esetében a romló nyereségesség az adófizetési kötelezettségük megugrásának volt köszönhető.