Továbbra is egyértelműen az Erzsébet-utalvány a legnépszerűbb cafeteriaelem, minden negyedik cég kívánja alkalmazni idén – derül ki a K&H kkv bizalmi index kutatás legutóbbi adataiból.
Mélyponton maradt a béren kívüli juttatást tervező cégek aránya, idén a kkv-k kevesebb mint fele, 39 százaléka tervez cafeteriát nyújtani dolgozóinak. Ezzel
folytatódik a gyakorlatilag négy éve tartó negatív trend,
és tízből csupán négy vállalkozás tervezi béren kívüli juttatással támogatni munkavállalóit. Ezt követi holtversenyben a közlekedési költségek megtérítése (10 százalék) és a SZÉP Kártya (9 százalék). Előbbinél ez
drasztikus, 7 százalékpontos visszaesést jelent az előző negyedévhez képest”
– részletezte az eredményeket Kovács Viktor Zoltán, a K&H kkv marketing főosztály vezetője.
„Az Erzsébet-utalvány népszerűségét feltehetően növeli majd, hogy idén már nem csak papír-, hanem plasztikkártya formában is elérhető. Az új formátum
a SZÉP Kártyához hasonló elven működik majd,
hiszen egyetlen elektronikus kártyán egyszerre kezelhető lesz az összes különböző célú felhasználási cél, az étkezési, kultúra, iskolai, sport, ajándék és a gyermekvédelmi Erzsébet-utalvány is” – tette hozzá a szakértő.
A marketing főosztályvezető tájékoztatott, hogy 2015-ben
közel 19 százalékkal több a fő kártyatulajdonos,
a kártyán jóváírt és felhasználható keret összege pedig 11 százalékkal bővült az előző évhez képest. „A feltöltések összegét vizsgálva továbbra is a Vendéglátás alszámlát használják a leggyakrabban (69 százalék), ezt követi a Szálláshely alszámla (20 százalék) és végül a Szabadidő alszámla (11 százalék)” – mondta Kovács Viktor Zoltán.
A béren kívüli juttatás mértéke főleg a cég méretétől függ. A mikro- vagy kisvállalkozások körülbelül harmada, de a középvállalkozások 70 százaléka ad cafeteriát a munkavállalóinak. Jelentősek a régiós eltérések is:
a helyzet a fővárosban és az Alföldön a legkedvezőbb,
itt megközelítőleg a cégek fele szándékozik béren kívüli juttatást nyújtani dolgozóinak (45 és 44 százalék), míg Pest megyében csupán fele ennyi cég gondolkozik így.