A Volkswagen 0,93 százalékos pluszban nyitott, délelőtt 2,74 százalékos nyereségben, 124,27 eurón is forgott. Délelőtt fél 12-kor az előző napi záráshoz képest 1,55 százalékkal magasabbn, 122,82 eurós árfolyamon jegyezték a részvényt.
A kaliforniai környezetvédelmi hatóság az első pillanattól kezdve elégedetlen volt a Volkswagen által novemberben előterjesztett javaslatokkal. Kedden nyilvánosságra hozott döntésében a hatóság közölte, hogy a Volkswagen indítványában szereplő javaslatok nem elegendőek ahhoz, hogy "általános hatást gyakoroljanak az érintett járművek menettulajdonságaira, károsanyag-kibocsátására és biztonságára". Ráadásul nem tartalmazzák a technikai értékeléshez szükséges információk mindegyikét.
Az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége (EPA) közölte, hogy egyetért a kaliforniai hatósággal, és nem tartja alkalmasnak a Volkswagen javaslatait egyeztetésre. Matthias Müller, a Volkswagen AG vezérigazgatója a tervek szerint szerdán Washingtonban tárgyal Gina McCarthyval, az EPA elsőszámú vezetőjével, hogy személyesen tájékoztassa a válság megoldását célzó "ésszerű technikai megoldásokról".
Egy kaliforniai bíró hétfőn hozott ítéletében megbízta Robert Muellert, az FBI volt vezetőjét, hogy közvetítsen a Volkswagen és az ellene polgári pert indító több száz magánszemély között.
San Franciscóban több mint 500 autótulajdonos perelte be a német autógyártót
a szerződéses kötelezettségek megsértése és csalás vádjával, nagy összegű kártérítést követelve.
Az amerikai igazságügyi minisztérium január 4-én polgári pert indított és
90 milliárd dollárt követel a német autógyártó konszerntől
az amerikai környezetvédelmi törvények megsértése miatt.
Három és fél hónappal a károsanyag-kibocsátási botrány kirobbanása után az EPA nevében eljáró igazságügyi minisztérium az egyik detroiti szövetségi bíróságon benyújtott keresetében azzal vádolta meg a Volkswagent, hogy négy pontban is megsértette az amerikai levegőtisztasági törvényt.
A Volkswagennek konkrétan azért kell felelnie, mert az amerikai utakon futó mintegy 600 ezer autójában a káros anyagok kibocsátását manipuláló szoftvert telepített a motorvezérlő programba, hogy kijátssza az európainál jóval szigorúbb amerikai környezetvédelmi előírásokat.