2016-ban a Ford kivonul Japánból és Indonéziából, év végére megszüntet minden üzleti tevékenységet, jelentette be az amerikai autógyártó. A cég azzal indokolta a lépést, hogy nem látja, hogy nyereségesen működhetne ezekben az országokban.
"Japán a legzártabb fejlett autógazdaság a világon" - mondta Neal McCarthy, a Ford szóvivője.
A külföldi autómárkák csak a japán piac 6 százalékát teszik ki"
- tette hozzá.
2015-ben a Ford piaci részesedése 0,1 százalék volt Japánban, és 0,6 százalék Indonéziában.
"A Ford lépése újabb globális vereség az amerikai autóiparnak" - mondta Simon Littlewood, az Asia Now tanácsadó cég elnöke a BBC-nek. A szakértő szerint nem igazán van értelme, hogy a Ford jelen van ebben a két országban ilyen alacsony eladásokkal.
A Fordnak két lehetősége volt: vagy komolyan beszáll, és elkezd helyben gyártani, vagy kivonul. Az utóbbit választották"
- mondta Littlewood.
Se a japán, se az indonéz részleg nem jelentős a Ford számára. Japánban 44 márkakereskedése és 292 alkalmazottja van, Indonéziában pedig csak 35 alkalmazottja.