A legtöbb céges ügyféllel, több mint 103 ezerrel továbbra is az OTP rendelkezik a január 1-jei adatok alapján. Ez 4,8 százalékos növekedést jelent az elmúlt 12 hónapban. A második helyezett a K&H 67 ezer ügyfelével, ezáltal az elmúlt évben 3,3 százalékos növekedést könyvelt el. A TOP 5 többi szereplőjénél viszont már csökkenő céges ügyfélkör tapasztalható az elmúlt egy évben. Közülük a Budapest Banknál és az UniCredit-nél az 5 százalékot is meghaladta a vállalati ügyfélszám csökkenése.
A gazdasági társaságok számának 2013-ban kezdődő, és azóta töretlenül folytatódó csökkenése a legtöbb banknál az országoshoz hasonló arányú ügyfélszám csökkenést eredményezett.
Természetesen itt is voltak kivételek, a legalább 1000 vállalati ügyféllel rendelkező pénzintézetek közül
a Gránit Bank népszerűsége növekedett a legjobban, az elmúlt 3 évben több mint háromszorosára növelte vállalati ügyfélkörét,
de még így sem éri el a 3000 vállalati partnert. Ugyancsak jelentős növekedést könyvelt el ebben a 3 éves időszakban az FHB Bank (+49 százalék).
Ugyanebben az időszakban a legnagyobb arányú csökkenés a Citibank (-36 százalék) vállalati szegmensét jellemezte. A legtöbb új ügyfelet, az OTP tudhatja magáénak, 2013. január 1-jéhez képest 10 001 új ügyféllel büszkélkedhetnek, míg a legnagyobb csökkenés az Erste Bankot jellemezte 9 640 elvesztett ügyféllel.
Alkalmazotti létszám kategóriánként vizsgálva a 15 legnagyobb vállalati portfólióval rendelkező bank ügyfélkörét, szinte minden kategóriában az OTP Bank tudhatja magáénak a legnagyobb ügyfélszámot, az egyetlen kivétel az 50-249 főt foglalkoztató cégek csoportja, ahol a K&H megelőzte, ám mindössze egyetlen ügyféllel.
A Bisnode elemzése kitért a banki portfóliók kockázatosságának elemzésére is.
A legstabilabb portfólióval a Pátria Takarékszövetkezet büszkélkedhet.
A legnagyobbak közül a K&H portfóliója számít a legkevésbé kockázatosnak a maga 0,68 százalékos Bisnode Bedőlési Indexével.
Az elmúlt évek intézkedései súlyosan érintették a bankrendszert, a gazdasági trendek pedig a hitelezés lelassulásához vezettek. A hitelezés élénkülését támogató Növekedési hitelprogram sikere elmaradt a várakozásoktól, így
2016-tól újabb program indul, mellyel párhuzamosan megkezdődik a növekedési hitelprogram kivezetése is.
A nehéz idők a bankokat a potenciális ügyfelek pontosabb feltérképezésére és a kockázatok körültekintő kezelésére késztették. Ugyan egyre több bank megszűnéséről vagy összeolvadásáról röppennek fel időről időre hírek, emellett úgy tűnik a kisebb pénzintézetek még tudatosabb kockázatkezeléssel próbálnak talpon maradni.