Noha a Disney erejét a gazdag múltja és a számos eredeti alkotása adja, a mostani szárnyalás elsősorban az újabb felvásárlásoknak köszönhető – közölte a Brand Finance. Most már az ESPN, a Pixar, a The Muppets és a Marvel is a Disney alá tartozik, de a legfontosabb mégis talán a Lucasfilm és ezzel a Star Wars bezsebelése – hangsúlyozzák az elemzők.
A felmérés egyébként a piaci befektetések, a vevők, a stábok és a befektetők, illetve más érdekeltek körének értékelésével zajlott, beleszámolva mindezek hatását az üzleti teljesítménybe. A márkaerő meghatározásához hozzátartoznak az eladások, a jogdíjakból származó, valamint más márkaspecifikus bevételek is.
Az új Csillagok háborúja (Az ébredő Erő) a múlt hétvégéig 895,4 millió dollárt kaszált az egyesült államokbeli jegyeladásokkal – írja a MarketWatch. Ezzel együtt a Brand Finance úgy számolt, hogy
a Star Wars értéke 10 milliárd dollárra tehető,
miközben a Disney mindössze 4,05 milliárdért vette meg a Lucasfilmet 2012-ben. Összességében a Disney a becslés szerint 31,7 milliárd dollárt ér.
A Disney ezzel a teljesítménnyel átvette az első helyezést a legerősebbek között a Legótól, míg a harmadik a L’Oréal lett, az első ötbe még a PwC és a McKinsey fért be.
Nem mellékesen a Disney részvényei is elég jól teljesítettek az elmúlt időszakban, mivel
tavaly 5 százalékot emelkedett a vállalat papírja,
szemben a Dow 4,1 százalékos zsugorodásával.
Amennyiben a legértékesebb márkákat nézzük, úgy talán nem meglepetés, hogy
tarolt az Apple.
Az iPhone gyártója év/év alapon 13,7 százalékkal növelte értékét, egészen 145,9 milliárd dollárra. A Brand Finance idézi, hogy az Apple a negyedik pénzügyi negyedévére vonatkozóan 51,5 milliárd dolláros bevételről és 11,1 milliárdos profitról számolt be.
A vállalat január 26-án tette közzé a decemberben véget érő első pénzügyi negyedéves számait, melyekből kiderül, hogy bár 75,9 milliárdos volt a bevétel, az iPhone eladások 2007 óta nem bővültek ilyen lassú ütemben. Mindeközben érdekesség, hogy jelenleg úgy áll a helyzet, hogy a Google mögött álló Alphabet akár hivatalosan is megelőzheti az Apple-t, és a világ legértékesebb tőzsdén jegyzett vállalata lehet.
Az első öt legértékesebb márka egyébként az Apple után sorrendben a Google (94 milliárd dollár), a Samsung (83 milliárd), az Amazon (70 milliárd), valamint a Microsoft (67 milliárd) lett.