Hiba történt az E.ON-ügyfelek átvételekor
![bejárat ÉPÜLET épületfotó FOTÓ FOTÓTÉMA ügyfélszolgálat bejárat ÉPÜLET épületfotó FOTÓ FOTÓTÉMA ügyfélszolgálat Budapest, 2014. január 14.
A Főgáz Zrt. budapesti ügyfélszolgálatának bejárata a Fiumei úton 2014. január 14-én. 2013 decemberében az MVM Magya](https://cdn.origo.hu/2023/12/x6fXxsfTOj6cqYlS6WvpXxInYJNw_qviMxg2tme-E-A/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzBkNDM4Y2FmNjBiMjRmMDliODBjZWZiZjY4MzYwMDMz.webp)
A gázszolgáltató közlése szerint a téves számlázásban a minden hónapban valós fogyasztási adatokat rögzítő,
havi diktálási elszámolást választó ügyfélkör érintett.
Ezen ügyfelek esetében a megszokottól eltérő módon becslés alapján készült el az új szolgáltató első számlája, a becslésnél az E.ON adataiban volt a hiba.
A problémát az okozta, hogy a decemberi átadás-átvételi mérőállás alapján kiszámított napi átlagfogyasztás értékét
nem az éves fogyasztásból határozta meg a számítást végző rendszer, hanem a decemberiből,
és így magasabb várható fogyasztást kalkulált. Az adatok ellenőrzése során ez a probléma nem jelentkezett.
Ezek az adatok korábban nem okoztak problémát, mivel a számlázás nem ezek alapján történt, a becslés kizárólag az átadás-átvételi folyamathoz volt szükséges. Az E.ON azt ígéri, azonnal javítják az érintett adatot, és szorosan együttműködik a Főgáz Zrt.-vel a probléma mielőbbi megoldása érdekében.