Hiba történt az E.ON-ügyfelek átvételekor

bejárat ÉPÜLET épületfotó FOTÓ FOTÓTÉMA ügyfélszolgálat bejárat ÉPÜLET épületfotó FOTÓ FOTÓTÉMA ügyfélszolgálat Budapest, 2014. január 14.
A Főgáz Zrt. budapesti ügyfélszolgálatának bejárata a Fiumei úton 2014. január 14-én. 2013 decemberében az MVM Magya
Budapest, 2014. január 14. A Főgáz Zrt. budapesti ügyfélszolgálatának bejárata a Fiumei úton 2014. január 14-én. 2013 decemberében az MVM Magyar Villamos Művek Zrt. és a német RWE Gas International B.V. aláírta az RWE tulajdonában lévő 49,83 százalékos Főgáz Zrt. részvénypakett megvásárlásáról szóló, 41 milliárd forint értékű adásvételi szerződést. MTI Fotó: Illyés Tibor
Vágólapra másolva!
Hibásan becsült adatok is átkerültek az E.ON-tól a  Főgáz Zrt.-hez az ügyfelek átadása során, ami egyes ügyfelek esetében egyszeri számlázási problémát okozott - közölte az E.ON.
Vágólapra másolva!

A gázszolgáltató közlése szerint a téves számlázásban a minden hónapban valós fogyasztási adatokat rögzítő,

havi diktálási elszámolást választó ügyfélkör érintett.

Ezen ügyfelek esetében a megszokottól eltérő módon becslés alapján készült el az új szolgáltató első számlája, a becslésnél az E.ON adataiban volt a hiba.

A problémát az okozta, hogy a decemberi átadás-átvételi mérőállás alapján kiszámított napi átlagfogyasztás értékét

nem az éves fogyasztásból határozta meg a számítást végző rendszer, hanem a decemberiből,

és így magasabb várható fogyasztást kalkulált. Az adatok ellenőrzése során ez a probléma nem jelentkezett.

Ezek az adatok korábban nem okoztak problémát, mivel a számlázás nem ezek alapján történt, a becslés kizárólag az átadás-átvételi folyamathoz volt szükséges. Az E.ON azt ígéri, azonnal javítják az érintett adatot, és szorosan együttműködik a Főgáz Zrt.-vel a probléma mielőbbi megoldása érdekében.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!