A zöldmezős beruházással a budapesti központon és a győri gyáron kívül 2017-től Jászfényszarun is gyárt kormányrendszereket és hengerfejbe integrált vezérműtengelyeket a vállalat.
Marc de Bastos Eckstein ügyvezető igazgató azt mondta, hogy az óriásvállalat 1999-ben kezdte meg elektromos kormányrendszerek fejlesztését Magyarországon, majd 2007-ben alapították meg a Thyssenkrupp Presta Hungary Kft-t., 2013 júniusában nyílt meg a győri gyáregységük, ahol az Audi számára gyártanak első és hátsó futóműveket.
A magyar mérnökök által fejlesztett elektromechanikus rásegítésű kormányrendszerek energiatakarékosabbak a hagyományos hidraulikus szervóknál és járművenként akár fél liternyi üzemanyagot is megtakarítanak száz kilométeren.
Olyan vezetést támogató alkalmazások használatát teszik lehetővé, mint az automatikus parkolási segéd, a sávtartó alkalmazás, vagy akár az önvezető, autonóm autó.
Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter egyúttal bejelentette: tekintve, hogy magas hozzáadott értékű beruházásról van szó, a
magyar kormány 10,6 milliárd forintos támogatásban részesíti a Thyssenkruppot.
Mint mondta, a Thyssenkrupp a világ egyik legnagyobb acélgyártással, autó-, gép-, energia- és építőipari alkatrészek gyártásával foglalkozó vállalata, amely jelenleg 77 országban 497 leányvállalatot üzemeltet, mintegy 155 ezer alkalmazottal, ebből mintegy 1000 dolgozik Magyarországon.
Az autóiparban már több mint 740 vállalat tevékenykedik Magyarországon,
144 ezer embernek adva munkát - közölte Szijjártó Péter.
Kifejtette: a német gazdaság alapvetően meghatározza a magyar gazdaság teljesítményét, 6000 német vállalat, mintegy 300 ezer embert alkalmaz Magyarországon, az összes külföldi működőtőke ötöde Németországból származik, a külkereskedelmi forgalom több mint negyede irányul a Németországba.