Okos és nagyvonalú, vagy dőre és naiv? A Fairpixels nevű startupot egyszer csak zavarni kezdte a kupac kikukázott logóterve, és arra jutott, minden kedden kiszórja őket. Bárki elviheti őket.
Eleve „annyit fizetsz, amennyit gondolsz"-modellben működnek, de ez az ötlet túlmutat a közösségi gazdaságon, túl a „második pár 50 százalékkal olcsóbb"-vonalon. Senki nem látott még ilyet. Nem is egészen tiszták sem a feltételek – mi történik, ha többen is ráugranak egy darabra? –, sem az, mi lesz a akcióból. De ha valahol, ebben a környezetben nem kell magyarázkodni, amiért valaki elszakad a konvencióktól.
A felkínált grafikák széles skálán mozognak a letisztulttól a félkészen át a bizarrig. A célcsoport valószínűleg részben az erőforráshiánnyal küzdő kis cégek, de simán sokat segíthet azoknak is, akik rohanásban vannak, beszorultak egy határidőbe, neadjég a grafikusukat elütötte egy plüsszsiráf és három hétre kiesett a munkából.
A nagyvonalú és minden bizonnyal népszerű ötlethez azért tegyük hozzá, ajánlatosabb nagyszerű alapanyagnak, mint kész terméknek tekinteni. A hozzáadott érték csak javít a helyzeten, mindenkinek érdemes kicsit tovább csiszolni, személyesebbé tenni, ami így az ölébe hullt. Az sem baj, ha logo helyett például template-ként használják fel, vagy egy applikációban jelenik meg.
Aztán már csak azt kell kitalálnia, hogy a szerencsés felhasználó milyen termék formájában adja tovább a jócselekedetet.