2016. április 21-én került lezárásra a tranzakció, amelynek értelmében a Metro House 100 százaléka magyarországi Duna House Csoport tulajdonába került. A befektetett összeg egy része Duna House részvény formájában lett kiegyenlítve, míg a fennmaradó részt banki hitelből finanszírozza a cégcsoport.
A Metro House cégcsoport 2006-ban kezdte tevékenységét Lengyelországban,
jelenleg 80 irodával és több mint 600 értékesítővel működik a magyar piacnál jóval nagyobb,
38 millió lélekszámú lengyel piacon. Üzleti modellje hasonlít a Duna House cégcsoport core tevékenységéhez, vagyis a franchise-hálózat mellett saját irodákat működtet és hitelközvetítési tevékenységet végez.
A lengyel hitelpiacon 2015-ben az éves új jelzáloghitel szerződés értéke 39,3 milliárd lenygel zloty vagyis 9,1 milliárd euró volt, ami 181,325 db hitelügyletből állt.
Összehasonlításképpen Magyarországon tavaly 358 milliárd forint vagyis 1,15 milliárd euró lakáscélú hitel került folyósításra. Az átlag hitelösszeg Lengyelországban, ebben az időszakban 50 100 euró volt, ami több, mint kétszerese a hasonló magyar adatnak.
Bár hivatalos statisztika a lakóingatlanok adás-vételi tranzakciójával kapcsolatban nem lelhető fel, szakemberek szerint a tranzakciók körülbelül fele hitellel lett finanszírozva, ami 300 ezernél magasabb tranzakciószámot jelentett 2015-ben.
Ezen a piacon 2015-ben a Metro House árbevétele körülbelül harmada volt a Duna House csoport árbevételének és eredményesség szempontjából 2015 második felétől kezdett profitot termelni.
A menedzsment nagy potenciált lát az akvizícióban, ugyanis a jóval nagyobb piaci méreten túl a hazai know-how beágyazásával jelentős hozzáadott értéket termel majd a lengyel leányvállalat belső működésében, ezzel javítva a hatékonyságot és profittermelő képességet. Ez várhatóan egy hosszabb folyamat lesz, hiszen egy
már működő, sok tekintetben rögzült folyamatrendszert kell tovább fejleszteni.
A lengyel Metro House hálózat legnagyobb versenytársa egy nem franchise formában működő hálózat, amely főként az újlakás-piacra fókuszál. Emellett a lengyel ingatlanközvetítői piacon több kisebb, 15-20 irodával bíró hálózat és számtalan mikrovállalkozás tevékenykedik.