A vállalkozás a portfóliókezelt befektetők ügyleteit közvetlenül nem tartotta nyilván, az érintett adatokat kizárólag az ügyfélszámlákat ténylegesen kezelő külföldi cég online felületein lehetett elérni, közölte a Magyar Nemzeti Bank (MNB). A jegybank szerint
az ideiglenes intézkedést az ügyfelek érdekeinek halaszthatatlan védelme indokolta.
A jegybank folyamatban lévő átfogó vizsgálata során feltárta, hogy a Globalinvest ügyfelei
semmilyen jogszabályszerű forrásból nem kapnak információt
a portfóliókezelési tevékenység körében kezelt számláikon végrehajtott ügyletekről, és a számlaegyenlegeikről sem. A befektetési vállalkozás nyilvántartási rendszere ugyanis a jegybank szerint hiányos, mivel oda – az automatikus adattovábbítás megszűnése miatt – több mint fél éve nem érkeznek be az ügyfélszámlákat kezelő Gain Capital Ltd. online nyilvántartási felületéről a portfóliókra vonatkozóan végrehajtott tranzakciók adatai.
A társaság a tőkepiaci területen csekély súllyal rendelkezik, s ügyfélpénzeket nem kezel. A Globalinvest az MNB végzésének kézhezvételétől az ellenőrzési eljárást lezáró döntés jogerőre emelkedéséig nem folytathat portfóliókezelési tevékenységet.