2016. október 1-ig kivezetik a Head and Shoulders Anti-Hairfall termékcsaládot a magyarországi piacról, tájékoztat közleményében a Gazdasági Versenyhivatal (GVH).
A termékek kivezetését a sampont gyártó Procter & Gamble ajánlotta fel, mert a versenyhivatal vizsgálatot indított.
A cég, szintén saját vállalásra, abbahagyta a "vizsgált kommunikációs gyakorlatot". A GVH azt írta elő saját vállalásai alapján a Procter & Gamble-nek, hogy ne használjon általános utalást a termékcsalád hajhulláscsökkentő hatására.
A Procter & Gamble azt is vállalta, hogy a termékcsalád helyett más elnevezésű (a hajhullásra nevében nem utaló) termékcsaládot fog bevezetni. A vállalás szerint az új termékcsaládnak sem az elnevezése, sem a reklámjai nem fognak általánosságban utalni a hajhullásra: a termékek kommunikációjában a hajtöredezés elleni védelemre helyezik a hangsúlyt.
Mivel az ügy így elrendeződött, a GVH jogsértést nem állapított meg, és bírságot sem szabott ki.