Ezen sajátmárkás termékekbe a hírek szerint beletartozhat a Happy Bell (dió, tea, olaj), a Wickedly Prime (rágcsálnivalók és édességek), valamint a Mama Bear (bébi termékek), de mindezeket az Amazon tervezi és állítja ellő, ahogy a teljes profit is az online óriáshoz kerül majd – írja a Business Insider.
Az Amazon már korábban is árusított sajátmárkás cikkeket, de ez lenne az első behatolása az élelmiszeriparba. Ráadásul a húzás teljesen logikusnak tűnik. Először is a piac, amelyről szó van, hatalmas. A globális élelmiszeripari kiskereskedelmi piac tavaly 2,14 ezermilliárd dolláros volt, de ha ezt leszűkítjük csak az USA-ban árusított sajátmárkás termékekre, akkor
egy 80 milliárd dolláros területet kapunk.
Ráadásul Európában a csomagolt fogyasztói termékek piacán minden 3 dollárból 1-et sajátmárkás termékekre költenek – derül ki a Nielsen adataiból.
Nem mellékesen az Amazon stratégiája pontosan az, hogy felfedezi, mi hasít a kiskereskedelemben, majd egyszerűen megcsinálja belőle a sajátját, csak olcsóbban, ezzel pedig magához vonzza a fogyasztókat az eredeti gyártóktól.
A technológiai óriás ráadásul már egy évtizede árusít élelmiszeripari cikkeket más márkáktól. Ezzel pedig immáron jelentős adatmennyiség halmozódott fel a fogyasztói igényekkel kapcsolatban, vagyis az Amazon jól tudhatja, hogy mely területen érdemes beszállni. Mindazonáltal az üzlet komoly kockázatot is rejt magában. Amennyiben ugyanis valaki, tegyük föl, csalódik egy USB kábelben, akkor egyszerűen másik márkára vált, de egy ételtől összeszedett szalmonella-fertőzés
komoly csapást jelenthet a cég hírnevére.
Az mindenesetre bizonyosnak tűnik, hogy az online vásárlás egyre népszerűbbé válásával, illetve az amerikai piacon érzékelhető komoly kiskereskedelmi változásokkal párhuzamosan, az Amazon nagy lehetőség előtt állhat.