Továbbra is mélyponton van a béren kívüli juttatást tervező cégek aránya, a következő egy évben a kkv-k mindössze 41 százaléka fogja ilyen módon támogatni dolgozóit. „Immár harmadik negyedéve
tízből csupán közel négy vállalkozás készül valamilyen cafeteriával is kiegészíteni
munkavállalói fizetését – mondta Kovács Viktor Zoltán, a K&H kkv marketing főosztály vezetője.
Hozzátette, továbbra is az Erzsébet-utalvány a legnépszerűbb (40 százalék), majd a közlekedési költségtérítés (18 százalék), amit ráadásul év végén még csak 100-ból 10 kkv választott.
A harmadik helyen kivételesen a pénzbeli jutalom áll
(13 százalék), holott a felmérés készítésekor még nem volt ismert a kormány azon szándéka, amely szerint maximum húszezer forintig készpénzesítenék a cafeteriát. „A SZÉP-kártya ezzel lekerült a trónról (9 százalék), jelenleg ez a negyedik legnépszerűbb juttatási forma” – részletezte az eredményeket Kovács Zoltán.
A K&H SZÉP-kártyások 15 százaléka rendelkezik
május 31-én lejáró egyenleggel,
összesen 283 millió forintot kellene elkölteniük a hónap végéig. Ez legkevésbé a sokrétű felhasználási alszámlán probléma – strandbelépő, színház- és koncertjegy, múzeumi, állatkerti vagy kalandpark belépő, uszoda- és fitnesz bérlet –, ennek a kontingensnek 74 százalékát már elköltötték az érintettek. A vendéglátás alszámlánál 31 százalék, a szálláshely alszámlánál pedig 43 százalék ez az arány. A három zseb együttes értékét nézve a lejáró összegek 93 százaléka 50 000 forint alatti. „A Pünkösdi hosszú hétvége szinte adja magát, így aki pihenésre, szórakozásra vagy éppen sportolásra vágyik, ne hagyja ki a kínálkozó alkalmat” – hívta fel a figyelmet a szakértő.
A juttatások mértéke a cégmérettel párhuzamosan növekszik. Míg a mikrovállalkozások mindössze egyharmada (34 százalék) ad béren kívüli juttatást, addig a kis- és középvállalkozásoknál ez az arány jóval kedvezőbb (49 százalék és 52 százalék).
A középvállalkozásoknál azonban ez jelentős visszaesés,
hiszen év végén még a cégek 70 százaléka vélekedett így. A különböző szektorokat tekintve egyedül a kereskedelemben terveznek a vállalkozások az átlagnál alacsonyabb arányban cafeteriát alkalmazni (36 százalék), tehát az itt dolgozók számíthatnak a legkevésbé béren kívüli juttatásra.