A Világgazdaság azt írta, a Nyugati pályaudvar tehermentesítése érdekében kezdetben az esztergomi és kelebiai vonalak, majd a Pilisvörösvár és Soroksár, illetve a Kunszentmiklós-Tass állomások között létesülne kapcsolat.
A lap úgy tudja, a vasúttársaság már a Budapesti Közlekedési Központtal is egyeztetett a kiválasztott helyszínekről. Eszerint az esztergomi-kelebiai összeköttetésen kezdetben félórás ütemes menetrend szerint indulnának a vonatok.
Az ehhez szükséges három megállót - Pestújhelyen, Újpalotán és Rákosfalván - már tervezik is.
A napilap szerint a kiviteli tervek 2017-ben készülhetnek el, a kivitelezés 2018-tól indulhat. Várhatóan 6-7 milliárd forintba kerülne a beruházás, a finanszírozás előkészítése már folyamatban van, a MÁV erre uniós forrást szerezne.