A budapesti közlekedést bénító demonstrációk az
eddigi tapasztalatok szerint csak a lakosságnak okoznak komoly gondokat,
ezért valójában nem a taxistársadalom, hanem inkább az Uber érdekeit támogatják. A Főtaxi ezért továbbra sem kíván részt venni a közlekedők életét nehezítő tüntetéseken, és erre kéri a taxisokat is.
A Főtaxi meggyőződése, hogy a kialakult helyzetet tárgyalásos úton, mindenkire egyformán kötelező működési feltételek megteremtésével és betartatásával lehet és kell megoldani, amire már meg is történtek az első lépések.
A Fónagy János államtitkár által május 2-án ismertetett intézkedések – amelyek eredményeként a parlament még a tavaszi ülésszakában elfogadhatja a helyzet rendezéséhez szükséges törvényt – a Főtaxi szerint megnyugtató megoldást eredményeznek.
A taxisdemonstráció résztvevői egyébként 14.30-kor indulnak a Hősök teréről. Az útvonal, amit a rendőrség biztosít, a Hősök tere–Dózsa György út–Kerepesi út–Hungária körút–Könyves Kálmán körút–Üllői út–Ferihegyi repülőtérre vezető gyorsforgalmi út–Vecsés, Fő út útvonal lesz.
Taxisdemonstráció miatt
fennakadások várhatók kedden a Budapest Liszt Ferenc nemzetközi reptér felé.
Hétfőn huszárokkal demonstráltak az uberesek, akik több ezer aláírást adtak át a nemzeti fejlesztési miniszternek. A közösségi taxiszolgáltatók azt mondják, a kormány nem hajlandó tárgyalni velük, pedig mögöttük tízezer Uber-felhasználó áll, miközben pár tucat taxis próbálja betiltatni a szolgáltatást.
„Az Ubert a világ egyetlen fővárosában sem blokkolják a hatóságok. Pár tucat taxis azt akarja elérni, hogy Budapest legyen az első ilyen hely” – mondta Fekete Zoltán, utalva a taxitársaságok azon követelésére, hogy a hatóságok technikai eszközökkel blokkolják az Uber alkalmazását.
Az igazgató nehezményezte, hogy a döntéshozók a taxisokkal igen, míg az uberesekkel nem akarnak tárgyalóasztalhoz ülni, pedig ők hajlandóak lennének elfogadni valamilyen szabályozást, a tárgyalásokat könnyítendő az Uber üzletpolitikáján is változtattak.
Nálunk is csak az szállíthat,
aki kivált vállalkozói engedélyt, van szállítási engedélye,
és az utazások után ad számlát. Így az uberes szállítás is adózott, legális tevékenység” – mondta. Hozzátette: az Ubert Budapesten több mint 150 ezren használják, a támogató petíciót már 30 ezren írták alá.