Az új modell alapján népszerű és keresett termékek árusításába kezdenek, nem saját hálózattal, hanem üzleti alapon együttműködve gyártó, forgalmazó és kereskedelmi partnerekkel. Idén 3-4 termékkel indulnak, amiből év végéig 2 millió forintos bevételt várnak.
A hosszú távú, 5-10 éves tervekben pedig évi 10-15 millió forintos bevétellel kalkulálnak.
A lépés azért jelentős, mert a Magyar Vöröskereszthez eljuttatott adományok nem csoportosíthatóak át, kizárólag arra a területre fordíthatók, amelyre az adományozók szánták őket.
"A legnagyobb hazai humanitárius szervezetként folyamatosan dolgoznunk kell a forrásaink bővítésén is, hogy megfelelő hatékonysággal és színvonalon tudjuk ellátni a meglévő és az új feladatainkat. Az adományokon, a pályázati forrásokon és az állami támogatáson kívül szerettünk volna olyan bevételi forráshoz jutni, ami a Vöröskereszt alapelveivel összeegyeztethető és lehetőséget ad arra, hogy szabadon gazdálkodhassunk vele és olyan területekre fordíthassuk, amelyek ugyan fontos ügyek, de kevésbé ismertek vagy népszerűek az adományozók körében" - mondta Kardos István, a Magyar Vöröskereszt főigazgatója.
A termékválasztásnál a minőségen, a praktikus használhatóságon és a keresleten kívül szempont az is, hogy kapcsolódjon a Magyar Vöröskereszt tevékenységeihez, és adott esetben az egyedi gyártás is lehetséges legyen.
Az első két termék,
egy fej-, illetve zseblámpa a szervezet katasztrófavédelmi tevékenységéhez kapcsolódik.
Minden, a Magyar Vöröskereszt logójával ellátott csomagolásban forgalomba kerülő lámpa eladása után 600 forintot kap a szervezet.