A legnagyobb európai autóipari konszern, a Volkswagen bemutatja "Strategy 2025" üzleti tervét, melyben nagy hangsúlyt helyez a termék- és marketingstratégia decentralizációjára, az elektromobilitás fejlesztésére és a digitalizációra.
A Skoda szóvivője június 6-án, hétfőn bejelentette, hogy a konszern új üzleti tervének keretében fontolóra vette modelljeinek bevezetését általa eddig ki nem szolgált új piacokra, többek között az Egyesült Államokba is. A Skoda terveiről a német Handelsblatt hírportál is beszámolt.
A Volkswagen VW márkájának
eladásai a dízelbotrány tavaly szeptemberi kirobbanása óta eltelt nyolc hónap alatt 10 százalékkal 207 ezerre csökkentek a
z egy évvel korábbi azonos periódushoz képest.
Elemzők nem túl bizakodóak az eredetileg a Volkswagen kelet-európai és ázsiai vevőkörnek szánt "olcsó" márkájaként pozícionált Skoda sikerét illetően az Egyesült Államok nagy crossover és SUV modelleket preferáló piacán.
A Skoda jobban tenné, ha olyan feltörekvő piacokat szemelne ki magának, mint India vagy Dél-Amerika"
- mondta Frank Schwope, a NordLB elemzője, megjegyezve, hogy az Egyesült Államok piaca túlságosan telített új személygépkocsi modellek befogadásához.
Az első negyedévben bevételarányos jövedelmezőségét az előző évi 7,6 százalékról saját költségcsökkentési erőfeszítéseinek jövedelmező új modellek bemutatásának köszönhetően 9,3 százalékra javító Skoda azonban eltökéltnek tűnik terjeszkedési szándékában.
A márka SUV-offenzívát ígért be a VisionS koncepció márciusi bemutatásakor
és egy nagy SUV modellt készül leleplezni a szeptemberi párizsi autószalonon. A Skoda mindemellett le is védette a Superb, az Octavia és a Yeti márkaneveket az Egyesült Államokban.