Jávor Benedek EP-képviselő feljelentésének bizonyítéka hírlapi kacsa, írja közleményében a Miniszterelnökség. A tárca szerint
a beruházók évente 10 ezer utazóra, tehát naponta 28 főre tettek vállalást pályázatuk benyújtásakor.
Az eddigi látogatottsági adatokat figyelembe véve pedig a szám megalapozott, hiszen az ellenzéki sajtó is ekkora utazóközönségről beszél kritikus cikkeiben.”
Ahogy az Origo is megírta, az OLAF Jávor Benedek PM-es képviselő bejelentése után ellenőrzi a beruházást. Az ellenzéki politikus arról beszélt, hogy a kormány hamis adatokat adott meg, amikor támogatást kért a projekthez.
A kisvasút építéséhez 80 százalékos, 2 millió eurós vissza nem térítendő támogatást adott az EU, és
Jávor Benedek szerint a kormány ehhez naponta 2500–7000 fős utasszámot vállalt
az alig hat kilométeres hosszúságú vasúti vonalra.
A Miniszterelnökség szerint „a képviselőnek bőven elég egy – a sajtóban keringő félinformáció –,
máris Brüsszelbe rohan feljelenteni saját hazáját. Magyarországra árulkodik,
ahelyett, hogy a feljelentés megtétele előtt legalább a tényeknek utánanézne”.
Miként arról a Miniszterelnökség az Origót tájékoztatta, a
Jávor Benedek által ismertetett adatok nem a felcsúti kisvasútra, hanem a normál nyomtávú Bicske–Lovasberény-vonal első ütemére vonatkoznak,
amelyet a Nemzeti Közlekedés Hatóság (NKH) által az atlatszo.hu blog részére, 2015 márciusában adott ki, s amelyet a portál azóta is félrevezetően a felcsúti kisvasúttal köt össze.
A Miniszterelnökség egyben hangsúlyozta azt is, hogy az NKH-nak nem az a feladata, hogy a projekt pénzügyi fenntarthatóságát vizsgálja, hanem az, hogy az engedélyezéshez szükséges adatokat elemezze, és kapacitásbecsléseket adjon. A támogatást pedig az alapján adják meg vagy utasítják el, hogy a beruházás vállalt utasszáma, az ebből fakadó bevételek és a többi térségi turisztikai projekt fenntarthatóvá teszi-e a fejlesztést. Az NKH tevékenysége a beruházás engedélyezése kapcsán releváns, ahogyan egy autópálya-fejlesztéshez is elvégeznek ilyen kalkulációkat – például mekkora az átviteli kapacitása az M6-os autópályának – de ez nem azt jelenti, hogy egy beruházás csak 100 százalékos áteresztőkapacitáson válik önfinanszírozóvá - közölték.
A tárca azt is írja, hogy „eddig az OLAF részéről semmilyen hivatalos megkeresés nem érkezett, de a kormány kész minden kérdésre válaszolni bármelyik EU-s intézmény irányába”.