A Bács-Kiskun megyei vállalat jelenleg 233 embernek ad munkát, 2015-ös nettó árbevétele 10,196 milliárd forint volt, szemben a tavalyi 9,2 milliárddal. Az üzemi eredmény 874,8 millió forint volt. A Poli-Farbe 42.700 tonna terméket gyártott a magyar, a román és a szlovák piacra tavalyi.
„Az elmúlt hat évben megdupláztuk a forgalmat, ami egyrészt annak köszönhető, hogy képesek voltunk olyan festékeket fejleszteni, amelyekre valós vásárlói igények mutatkoznak, másrészt pedig összefogtunk a hazai szakkereskedésekkel a magyar termékek térnyerése miatt” – mondta Szabó Antal, a Poli-Farbe ügyvezető igazgatója.
Az utóbbi években megnőtt a kereslet a beltéri fehér diszperziós falfestékek iránt, ezen belül is a magasabb minőségű termékeket keresik a magyar vásárlók.
Tavaly jelentősen megnőtt a kereslet a falfestékek, lazúrok és zománcok iránt. Több pénz jut otthonszépítésre, illetve az aktuális piaci trendek, például a családok otthonteremtési kedvezménye és a magán célú lakásbérbeadás az ingatlanok felújítására ösztönzi a vásárlókat.
A Poli-Farbe forgalmának több mint kétharmadát hazai szakkereskedések, festék- és barkácsüzletek adják, amelyek – a festékgyárhoz hasonlóan – családi vállalkozásként működnek.
A Baumax és Bricostore kivonulása nem tett jót a festékpiacnak. Ezek forgalmát részben a hasonló kategóriájú barkácsáruházak, részben a festék szakkereskedések vették át. A Poli-Farbe mindkét értékesítési csatornát a súlyuknak megfelelő árazással, rugalmasan kívánja kiszolgálni.
A Poli-Farbe 2011-ben hívta életre a Pannon Festék Hálózatot, amelyhez jelenleg 97 partner, 132 üzlete tartozik országszerte. A „bolt a boltban” koncepció keretében a magyar festékek kiemelt helyet kapnak, a családi vállalkozások pedig összefogva, egységes marketinggel segítik a piacon maradást. 2016-ban három szakkereskedéssel bővült a hálózat, amelyhez csatlakozó szakkereskedések.
A hitelcélok közül a lakásfelújítás az egyik legfontosabb, ami elsősorban annak köszönhető, hogy a kifejezetten költségigényes munkálatokat a lakosság harmada rendszeresen, 5 évente elvégzi - derül ki a Cofidis Hitel Monitor kutatásából.
A lakásfelújítók több, mint harmada vesz igénybe hitelt
a munkálatok megkezdése előtt, ebből a személyi kölcsönök aránya 14 százalék. A növekedés egyértelmű jele, hogy közel kétszer annyian terveznek személyi kölcsönt felvenni az előttünk álló két évben e célból, mint ahányan igénybe vették az elmúlt két évben –mondta el Holló Bence, a Cofidis Magyarországi fióktelepének ügyvezetője.
A lakásfelújítás legtöbbeknél a festést/tapétázást jelenti, de ez általában valamilyen más felújítási munkálattal összefüggésben kerül, önmagában csak a lakásfelújítók hatoda végzett festést. Az esetek felében a leggyakoribb felújítási munkálat a fürdőszoba-felújítás, csaknem fele burkolatcsere, valamint a nyílászárók cseréje.
Egy átlagos lakásfelújítás a megkérdezettek válaszai alapján közel 800 ezer forintba kerül, ehhez átlagosan több, mint 600 ezer forintot igényelnek azok, akik külső anyagi segítséget vesznek igénybe a finanszírozáshoz.
Sokan vannak természetesen olyanok is, akik teljesen önerőből, korábban félretett pénzből vagy az aktuális havi jövedelemből fedezik a kiadásokat.
Regionálisan is mutatkoznak eltérések, míg Nyugat-Magyarországon átlagosan 800 ezer forint fölött költenek lakásfelújításra, addig Kelet-Magyarországon ez az összeg 100 ezer forinttal kevesebb. A részletesebb kimutatásból az is kiderül, hogy a legkevesebb pénzt Észak-Magyarországon költik a felújítási munkálatokra, ezzel szemben a Közép-Dunántúlon majdnem a háromszorosát használják lakásfelújítási célokra.