A Vodafone világszinten az egyik legnagyobb szereplő a vállalati menedzselt adatszolgáltatások piacán. Magyarországon a szolgáltatások alapját a Vodafone Magyarország 3G és 4G szolgáltatását kiszolgáló, országos lefedettségű, közel 9000 kilométeres optikai gerinchálózata biztosítja. A Vodafone nem titkolt célja, hogy erősítse a versenyt a menedzselt szolgáltatások piacán és szignifikáns, legalább 10 százalékos piaci részre tegyen szert az elkövetkező években, mondta Király István. Elsősorban a nagyvállalatokat szeretnék megnyerni.
A vezetékes piac 6-7 milliárd forintos árbevétel-növekedést eredményezhet a vállalatnak mintegy öt éven belül.
A szükséges alaphálózati fejlesztésekkel együtt több száz millió forintba került az új szolgáltatások bevezetése. A vezérigazgató-helyettes hozzátette, hogy a Vodafone azért lép be a Magyarországon számára új piacra, mert az elmúlt időszakban egyre erősebben érzékelte az igényt a mobilszolgáltatási keretmegállapodásoknál szélesebb körű, fix-mobil konvergens szolgáltatásokra.
A Vodafone nagyvállalati ügyfeleinek bérelt vonalat, bérelt vonali internet szolgáltatást és virtuális magánhálózati szolgáltatásokat kínál, kiegészítve ezáltal a vállalati mobil- és Vodafone Iroda szolgáltatásokat.
A szolgáltatás emellett lehetővé teszi a telephelyeken kialakított helyi hálózatok menedzselését, és az is komoly előnyt jelent, hogy az asztali telefonok – amennyiben a megrendelő asztali készülékeket használ – 0 forintért hívhatják egymást, nem csak telephelyen belül, de a különböző telephelyek között is - közölte a Vodafone.