Ritka helyzet, amikor egy piacon lévő szolgáltatónak úgy sikerül technikai innovációt alkalmaznia a termékeiben, hogy különösebb marketingvarázslat nélkül látszik: a fejlesztés a klasszikus kereskedelmi modell minden szereplőjének hasznára válhat. Ha az újítás az eladónak és a vevőnek is jó, a közeg biztonságos, az ügylet a hatóságok felé átláthatóbb; elvileg kész is van
a vállalkozások új generációs modellje, stiklik és kiskapuk nélkül,
lehet hátradőlni és számolgatni a megérdemelt fehér forintokat, esetleg új befektetések után nézni további munkára bírva ezzel a profitot. A kép idealisztikus, de az igény valós, ezt mondja Király István, a Vodafone Magyarország Zrt. vállalati szolgáltatásokért felelős üzletágának vezérigazgató- helyettese.
A kiskereskedelemben is érezhető a változás, ha alaposan figyeljük a készpénzfizetési trendeket. Az ügyfelek pontosabban és bátrabban fogalmazzák meg az igényeiket, a szolgáltatóknak ezeket észre kell venniük, ha meg akarják tartani őket
- mondta Király István arra a kérdésre: miért fontos egy mobiltelefonos szolgáltatónak ma Magyarországon, hogy tőle távolabbi vizeken, technológiai és banki támogatással fejlesszen terméket. Szerinte egyébként a dolog nem bonyolult, csak nem kell túlfilozofálni – meg kell hallgatni az ügyfelek igényét, és új eszközöket biztosítani ezekhez, vagy alaposan körülnézni a világban: hol alkalmaznak a magyar piac sajátosságaihoz hasonló közegben jól működő rendszereket.
Nincs olyan, hogy nem fogadnak el bankkártyát
A vezető szerint olyan megoldást kell találni, ami segít azokon a kis- és középvállalkozásokon, amelyek eddig csak készpénzt fogadtak el, de szívesen változtatnának ezen. Így tovább folytatódhat az elektronikus fizetési módok használatának bővülése, ami az ügyfelek még professzionális kiszolgálása mellett a gazdaság fehéredéséhez is hozzájárul. Saját tapasztalatát mondja: pár napja külföldön nyaralt, ahol a tengerparti mozgóárusok kavalkádjában mindegy volt, hogy ételt vagy italt árult valaki: mindenhol elfogadták a bankkártyáját.
Olaszországban már működés közben is megfigyelhető volt a rendszer, Király István és kollégái ezt vették alapul, amikor fejleszteni kezdték saját mobil, készpénzmentes fizetési szolgáltatásukat. Ehhez olyan megoldás kellett, ami lehetővé teszi a kis- és mikrovállalkozások számára a biztonságos és zökkenőmentes bankkártyás fizetés bevezetését. Kellett egy alkalmazás vagy applikáció, valamint ehhez kapcsolódó háttérrendszer, ami a jelenleg ismert legszigorúbb biztonsági előírásokat is kielégíti, egyúttal könnyen használható, egyszerű felületet nyújt a kereskedőknek a bankkártyás fizetések nyilvántartására és tárolására.
Több eladás – élénkebb gazdaság
A vezérigazgató-helyettes szerint az, hogy a különböző területekről összegyűjtött piaci szereplők közösen fejlesztenek készpénzkímélő megoldásokat, nemcsak átláthatóbbá teszi a folyamatot, de egyben generálja is a magasabb gazdasági fordulatszámot, élénkítő hatással van a kereskedelemre. Ráadásul a hazai jogszabályi környezet is gyorsaságra figyelmezteti a szolgáltatókat, ahogyan a taxicégeknél rendeletben kötelezték a bankkártya-elfogadást, ez más szolgáltatók esetében is reális jövő lehet, bár, mint mondta, erre egyértelmű jel még nincs. Mindenesetre, akik nem ebbe az irányba fejlődnek, könnyen pozíciót veszthetnek - mondta a szakember.
---
A cikk megjelenését a Vodafone támogatta.