Ahogy korábban már itt írtunk róla, a külhoni vállalkozásfejlesztő program során a Design Terminál mentorai a Miniszterelnökség Nemzetpolitikai Államtitkársággal partnerségben 15 magyarok lakta, de országhatáron kívüli városban segítették vállalkozásuk elindításában vagy fejlesztésében fiatal vállalkozókat. A képzést egy
két turnusban megvalósított nyári képzés zárta,
amely során a résztvevők Mezőkövesden mélyíthették el vállalkozásfejlesztéssel kapcsolatos ismereteiket. Az egyenként háromnapos nyári képzés vállalkozni készülő vagy már működő vállalkozással rendelkező külhoni magyar fiataloknak, egyetemistáknak, középiskolásoknak szólt. A program egyik kiemelt célja a külhoni magyar fiatal vállalkozók közötti kapcsolatépítés volt.
A tavaszi kárpátmedencei körút során egyik alapvető tapasztalatunk az volt, hogy a külhoni magyar fiatal vállalkozók közül sokan nagyon hasonló helyzetben működtetik vállalkozásukat, hasonló kihívásokkal néznek szembe, sőt sok esetben egymás potenciális ügyfelei, partnerei is lehetnek
- mondta Csala Kriszta, a Design Terminál mentor és konzultációs programjának vezetője.
A nyári képzés célja, hogy tapasztalt mentorok támogatásával segítsék a jelentkezők vállalkozásainak sikerességét, lehetőséget teremtsenek a közös gondolkodásra, jó gyakorlatok és tapasztalatok cseréjére, az egyes vállalkozások sikerét elősegítő együttműködésekre, határon átívelő projektek megszületésére. Ezen túl a pályázóknak alkalmuk lesz külföldi szakkiállításokon és vásárokon is bemutatni termékeiket, ideáikat, ezáltal közvetlenül találkozhatnak a befektetőkkel, ami a résztvevők szerint hatalmas segítség az induló vállalkozásoknak.
A frissen piacra lépő startupoknál a termék mögött álló ember vagy csapat a lényeges, hosszútávon fontosabb is, mint maga az eladni kívánt produktum. Ez alapján az is tudható, hogy azok a befektetők, akik startup-cégeket támogatnak elsősorban nem a termékekbe, hanem a fejlesztői csapatokba fektetik pénzüket, azaz személyiségekbe és képességekbe.