Rétvári Bence, a KDNP alelnöke a Magyar Idők augusztus 5-ei, pénteki számában azt mondta, hogy a bankok nem segítik az adósokat, kevés információt adnak a csődvédelemről érdeklődő ügyfeleknek, ez pedig gátolja annak terjedését.
Többször felhívtuk a figyelmet, hogy éppen a rendkívül rövid előkészítési idő miatt minden bizonnyal szükség lesz további finomításokra,
például az adminisztratív ügyfélterhek csökkentésére, a rendszer hatékony működtetése érdekében" - mondta Kovács Levente, a Bankszövetség főtitkára.
A családi csődvédelem azoknak a túladósodott ügyfeleknek nyújt hathatós segítséget, akik az adósságrendezés vagy az állami csődgondok szigorú feltételeket szabó támogatása mellett szeretnék rendezni fizetési helyzetüket. A bankszektor minden érdeklődő ügyfelet pontosan tájékoztat a lehetőségről, sőt aktív megkereséssel is kínálja ezt a megoldást - jegyezte meg.
Ezért vissza kell utasítanom minden, a helyzet nem ismeretéből fakadó olyan kijelentést, mely alaptalan állításokat fogalmaz meg
a kormányzat által létrehozott Családi Csődvédelmi Szolgálat által működtetett magáncsődről és annak eredményéről" - mondta Kovács Levente.
A magáncsőd bevezetésének nemzetközi gyakorlata az, hogy az indulást követő évek után, immár a helyi tapasztalatok birtokában fejlesztik tovább a rendszert. Jellemzően ezt követően valósulhat meg a rászoruló ügyfelek széles körű bevonása - tette hozzá.